A Commonwealth Bank of Australia (CBA) egy új alkalmazáson belüli funkciót tesztel, amely segít az ügyfeleknek pénzt megtakarítani az autójuk tankolásánál. Az alkalmazás kifejezetten alkalmas lehet az ügyfélelégedettség növelésére, hiszen a növekvő üzemanyagárak miatt a tankolás érzékeny ponttá vált sokak életében.
Az üzemanyagkereső funkció már 250 000 új-dél-walesi lakos számára elérhető. Az alkalmazás az ügyfél üzemanyag-felhasználási szokásaiból tanulva jósolja meg, hogy mikor kell legközelebb tankolni, majd előre emlékezteti őt a legolcsóbb lehetőségre a közelben.
Adott a kiszolgálandó igény
Az új funkció a CBA mesterséges intelligenciával működő Customer Engagement Engine-jét használja. A felhasználók egy üzemanyagár-térképen böngészhetnek a környék különböző üzemanyagárai között.
A szolgáltatás jókor érkezik a szigetországba, ahol a világ többi részéhez hasonlóan folyamatosan emelkednek az üzemanyagárak. Az ausztrál fővárosokban a két személygépkocsival rendelkező háztartások jelenleg átlagosan évi 5 115 dollárt (több mint 2 millió forintot) költenek üzemanyagra.
Az emelkedő megélhetési költségek nagy nyomást gyakorolnak a háztartásokra, ezért sokan keresik a megtakarítási lehetőségeket. Az ausztrálok egyre gyakrabban fordulnak az üzemanyagárakat összehasonlító alkalmazásokhoz, hogy megtalálják a legolcsóbb benzint, de ezek az alkalmazások általában nem mutatják meg a benzinkutak helyét.
– tette hozzá Rochelle Eldrige, a CBA vásárlási üzletágának vezetője.
Szerinte a CBA üzemanyag-keresője azért más, mert személyre szabott, és minden munkát elvégez az ügyfél helyett, ami a tankolás költséghatékonnyá válásához szükséges. A CommBank alkalmazás tájékoztatja őket arról, hogy hol vásárolhatják meg a legolcsóbb üzemanyagot a közelben, abban az időpontban, amikor a legideálisabb tankolniuk.
Ez egy újabb ígéretes kezdeményezés Ausztrália piacvezető bankjától. A CBA évek óta igyekszik levetkőzni a hagyományos pénzintézetekre jellemző elavultság benyomását. Ezt megerősítendő, a bank több aktuális fintech trendre is reagált az elmúlt időszakban. Erre szolgáltat bizonyítékot egy saját BNPL szolgáltatás és egy junior banki csomag bevezetése is. Sőt, az ausztrál nagybankok közül elsőként a CBA még kriptoszolgáltatásokat is beemelt a termékpalettájára. A most bejelentett app egy újabb lépés a megfelelő irányba.
Forrás: Finextra
(Borítókép: Depositphotos)