Versenybe száll a BNPL szolgáltatókkal a CBA Ausztráliában

A Commonwealth Bank of Australia bejelentette új buy now, pay later platformjának érkezését, amelyet a StepPay névre kereszteltek. Az országban jó ideje zajlik a BNPL szolgáltatók térhódítása, a CBA pedig Ausztrália legnagyobb bankjaként igyekszik lépést tartani, hogy biztosítsa piacvezető pozícióját, valamint hatékonyan kiszolgálhassa a modern és digitális megoldások iránt érdeklődő fiatalabb ügyfélszegmenseket is. A hírek szerint a CBA 86 ezer ügyfele már regisztrált is a hamarosan induló szolgáltatásra, további 4 millióan pedig szintén megtehetik majd mindezt a jövőben.

A StepPay platformon a bank ügyfelei könnyedén négy egyenlő részletre oszthatják a 100 dollár feletti és 1000 dollár alatti vásárlásaikat. A részletek befizetése kéthetente történik, a konstrukció pedig teljességgel díjmentes minden ügyfélnek, legalábbis addig amíg mindent részletet időben rendeznek. Amennyiben ez nem történik meg, egy maximum 10 dolláros késedelmi díj kerül felszámításra, illetve a tartozások rendezéséig nem vehetők igénybe további vásárlásokhoz a StepPay szolgáltatásai. Érdekesség, hogy az ország első számú BNPL szolgáltatójával, az Afterpay-jel ellentétben a CBA a regisztráció folyamán hitelellenőrzést fog végezni, hogy limitálják a fizetésképtelenné válás kockázatát. 

További különbséget jelent, hogy a StepPay BNPL konstrukcióiját bárhol igénybe vehetik majd az ügyfelek, akár virtuális bankkártyával is. Szintén a szolgáltatás ezen előnyét emelte ki Marcos Meneguzzi, a CBA vezérigazgatója, aki kicsit oda is szúrt az ausztrál BNPL szolgáltatóknak. Nyilatkozatában elmondta, hogy a banknál izgatottak amiért egy olyan BNPL terméket hoztak létre, amely debit- és hitelkártyával egyaránt igénybe vehető. 

“Tudjuk, hogy a BNPL egy népszerű opció a fogyasztók körében, ugyanakkor a szolgáltatás terjedését limitálják a felhasználást érintő korlátok, mivel csak egyes kereskedőknél és vállalatoknál érhető el az ügyfeleknek. A StepPay-jel az ügyfelek szabadon eldönthetik, hogy hol szeretnének vásárolni, hiszen a szolgáltatás minden olyan helyen elérhető lesz, ahol a CBA többi kártyamegoldását is elfogadják.”

További érdekesség, hogy a StepPay-jel a CBA új precedenst teremthet, ami a bankok bevételszerzését illeti, annak ellenére is, hogy a szolgáltatás díjmentes az ügyfeleknek. Mindez úgy lehetséges, hogy a Mastercard és a CBA hitelkártyás tranzakcióként határozták meg a négy részletből álló konstrukciót, ami lehetővé teszi a jelentősen magasabb bankközi jutalékok beszedését. A bankközi jutalékot a Mastercard határozza meg és a kereskedő bankja fizeti a kártyabirtokos bankjának az elektronikus fizetéseket követően. Azzal, hogy a StepPay-es fizetések hitelkártyás fizetésnek minősülnek, 0,8%-os bankközi jutalékhoz juthat a CBA, szemben a debitkártyás fizetések esetén érvényes 0,08%-os rátával.

A CBA tehát jelentős bevételnövekedést könyvelhet el, amennyiben kellően magas számú ügyfelet sikerül rávenniük a StepPay használatára. A BNPL szolgáltatókkal vívott versenyben pedig fontos előny lehet, hogy a StepPay-es fizetések befogadása egy nagyjából 1,5%-os díjjal jár majd a kereskedőknek – ez az általános  hitelkártya feldolgozási díjjal egyenlő – szemben az Afterpay és a Zilch esetén megszokott 4% körüli jutalékkal. Épp ezért az iparági szakértők egyértelműen arra számítanak, hogy a kereskedők a CBA BNPL megoldása felé igyekszik majd terelni az ügyfeleket, ezzel pedig viszonylag gyorsan szignifikáns részesedésre tehet szert a StepPay az ausztrál BNPL piacon. 

Forrás: Savings.com

Bátorfi Botond