A világjárvány óta rohamosan növekszik a BNPL-szektor

Az Egyesült Államok és Ausztrália után az Egyesült Királyságban is belép a BNPL-piacra a Square, ráadásul a szolgáltatást minden platformon elérhetővé teszi.

Egy évvel a Clearpay felvásárlása után a Square számára az Egyesült Királyság lesz az első piac, ahol a BNPL-t minden platformon egyszerre, online és üzletekben is bevezetik.

A Square-en keresztül fizető ügyfelek ezentúl négy kamatmentes részletben fizethetnek hathetes időszak alatt, miközben a kereskedők továbbra is teljes vételárat megkapják, előre.

„Kereskedőinknek lehetővé kell tenni, hogy bármilyen fizetési módot elfogadjanak, annak biztosítása mellett, hogy az akciókról se maradjanak le”

– jelentette ki a Square vezetője, Alyssa Henry.

Közölte azt is, hogy a kereskedőikkel folytatott beszélgetésekből tudják, hogy „a BNPL megoldások iránti fogyasztói kereslet a világjárvány óta rohamosan nő”.

Hasít a BNPL az Egyesült Királyságban

A BNPL az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő online fizetési módja: csak tavaly már 13 milliárd fontot így költöttek el az e-kereskedelemben, az előrejelzések szerint pedig ez az összeg 2025-re megduplázódik. 

Az előrejelzések szerint a BNPL 2025-ben világszerte már 680 milliárd dolláros tranzakciós volument generál majd.

Az Afterpay szolgáltatással (a Clearpay neve az Egyesült Királyságon és Európán kívül) történő BNPL-vásárlások átlagos tranzakciós mérete mostanra háromszor nagyobb az Egyesült Államokban és Ausztráliában, mint a nélküle.

A vállalat emellett 2022 februárja és márciusa között hatalmas, 180 százalékos növekedést tapasztalt az Afterpay szolgáltatást használó új ügyfelek számában a Square-kerekedőkön keresztül.

Az online vásárláshoz a Clearpay mostantól fizetési lehetőségként beépül a Square online pénztárrendszerébe, és a kereskedők személyesen is elfogadhatják a Clearpayt a fizetési szakaszban.

A Fintech.hu korábban cikksorozatban járta körbe a BNPL-modellt:

  1. Vásárolj most, fizess később!
  2. A kereskedő fizet!
  3. Pszichológiai faktorok a BNPL sikeressége mögött
  4. Célcsoportok
  5. A piac

(Forrás: Alfi.com)

(Borítókép: Firmbee.com / Unsplash)