Az Egyesült Államok és Ausztrália után az Egyesült Királyságban is belép a BNPL-piacra a Square, ráadásul a szolgáltatást minden platformon elérhetővé teszi.
Egy évvel a Clearpay felvásárlása után a Square számára az Egyesült Királyság lesz az első piac, ahol a BNPL-t minden platformon egyszerre, online és üzletekben is bevezetik.
A Square-en keresztül fizető ügyfelek ezentúl négy kamatmentes részletben fizethetnek hathetes időszak alatt, miközben a kereskedők továbbra is teljes vételárat megkapják, előre.
„Kereskedőinknek lehetővé kell tenni, hogy bármilyen fizetési módot elfogadjanak, annak biztosítása mellett, hogy az akciókról se maradjanak le”
– jelentette ki a Square vezetője, Alyssa Henry.
Közölte azt is, hogy a kereskedőikkel folytatott beszélgetésekből tudják, hogy „a BNPL megoldások iránti fogyasztói kereslet a világjárvány óta rohamosan nő”.
Hasít a BNPL az Egyesült Királyságban
A BNPL az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő online fizetési módja: csak tavaly már 13 milliárd fontot így költöttek el az e-kereskedelemben, az előrejelzések szerint pedig ez az összeg 2025-re megduplázódik.
Az előrejelzések szerint a BNPL 2025-ben világszerte már 680 milliárd dolláros tranzakciós volument generál majd.
Az Afterpay szolgáltatással (a Clearpay neve az Egyesült Királyságon és Európán kívül) történő BNPL-vásárlások átlagos tranzakciós mérete mostanra háromszor nagyobb az Egyesült Államokban és Ausztráliában, mint a nélküle.
A vállalat emellett 2022 februárja és márciusa között hatalmas, 180 százalékos növekedést tapasztalt az Afterpay szolgáltatást használó új ügyfelek számában a Square-kerekedőkön keresztül.
Az online vásárláshoz a Clearpay mostantól fizetési lehetőségként beépül a Square online pénztárrendszerébe, és a kereskedők személyesen is elfogadhatják a Clearpayt a fizetési szakaszban.
A Fintech.hu korábban cikksorozatban járta körbe a BNPL-modellt:
- Vásárolj most, fizess később!
- A kereskedő fizet!
- Pszichológiai faktorok a BNPL sikeressége mögött
- Célcsoportok
- A piac
(Forrás: Alfi.com)
(Borítókép: Firmbee.com / Unsplash)