Heti fintech hírösszefoglaló

Indul a DJP Fintech Design Versenye!

A digitális pénzügyi szolgáltatások iránt érdeklődő diákok számára hirdet Fintech Design Versenyt a Digitális Jólét Program. A pályamunkákat a következő három kategóriában várják: Digitális termék design, Service Design / UX design, valamint egy fintech témájú érzékenyítő tartalom vizuális megjelenítése. A beérkezett pályaművek értékelését adott szakterület kiemelkedő szakembereiből álló bírálóbizottságok fogják értékelni. A megmérettetésre április 30-áig várják a jelentkezéseket, a pályaműveket pedig május 31-éig kell elkészíteni.

Karbonkalkulátort kínál a bankoknak a Mastercard

A Mastercard a Doconomy svéd fintech-kel együttműködésben fejlesztett egy karbonkövetési megoldást, amelyet a bankok integrálhatnak applikációjukba, ezáltal megmutathatják ügyfeleiknek a költéseikből fakadó karbonemissziók alakulását és különböző kategóriáit. A két cég évek óta dolgozott együtt tranzakció alapú, karbonlábnyom mérésére alkalmas megoldásokon, most azonban a végfelhasználók helyett a bankokat veszik célba a funkcióval, akik új API-k segítségével könnyedén integrálhatják azt saját appjukba.

Oroszország év végére elkészülhet a digitális Rubellel

Az elmúlt időszakban egyre többet hallani a CBDC fogalmát, ami nem más, mint a jegybankok által kibocsátott digitális valuta (Central Bank Digital Currency).

A Buy-Now-Pay-Later modell – III. rész: Pszichológiai faktorok a BNPL sikeressége mögött

Cikksorozatunk első két részében megismerkedtünk a BNPL modellel és megtudhattuk honnan származik a szolgáltatók bevétele.  Egy rövid áttekintés után, a legújabb részében arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen tényezők állnak a vásárolj most fizess később (BNPL) szolgáltatás egyre növekvő népszerűsége mögött. A téma boncolgatása során vizsgáljuk a pszichológiai vonatkozásokat és figyelembe vesszük a pandémia okozta megváltozott fogyasztói szokásokat is.  

Digitális aranylánc – Hogyan forradalmasítja pénzügyeinket a blockchain?

A pandémia hatását az élet számos területén lehet érezni. Nem jelent ez alól kivételt pénzügyeink kezelése, a digitális pénzügyi megoldásokhoz való hozzáállásunk sem. A Research and Markets becslése alapján a digitálisan kezdeményezett tranzakciók értéke megközelítőleg 40%-kal nőtt 2019 és 2020 között. A fogyasztói trendek dinamikus változásához képest a tradicionális pénzügyi intézmények új technológiai adaptációja azonban lassabban halad. A rugalmatlan, bürokratikus ellenőrzési folyamatok, a sok manualitás és a magas tranzakciós költségek mind hozzájárulnak az ügyfelek pénzügyi szolgáltatásokkal szembeni elégedetlenségéhez. Mégis hogyan lehet csökkenteni a tranzakciók teljesítésének idejét, leszorítani az ehhez kapcsolódó költségeket, és így magasabb ügyfélélményt kínálni? Hogyan lehetnek transzparensebbek a nemzetközi utalások és a kereskedelmi folyamatok? Erre is megoldást nyújthat a blockchain…