Még mindig bizonytalanok a fogyasztók az open bankinggel kapcsolatban

A Mambu szoftvercég globális felmérése szerint az emberek valamivel több, mint fele még nem is hallott az open bankingről, továbbá azok között, akik már hallottak róla is jelentős a bizonytalanság adataik megosztásával kapcsolatban. A 2000 megkérdezett 52%-a nem hallott még az open bankingről, 61% pedig soha nem használta, annak ellenére, hogy 80%-uk egy vagy több pénzügyi appot használ mobileszközén.

A világjárvány ezzel együtt lényegesen megnövelte a digitális pénzügyi szolgáltatások elfogadottságát, a válaszadók 52%-a éppen ezért nagyobb kontrollt szeretne pénzügyei felett, mint korábban, 24% pedig kevésbé aggódik személyes adatainak megosztása miatt, mint a járvány előtt. Ennek fényében végképp meglepő adat, hogy a résztvevők 48%-a fél az open bankingtől, 53%-uk pedig továbbra is veszélyesnek érezné adatainak megosztását.

Érdekes, hogy a válaszadók több, mint fele azt mondta, a bankjuk tájékoztatta őket az open banking előnyeiről, valamint biztosította őket annak biztonságosságáról, 24%-uk szerint azonban mindezt hatékonyabban is megtehették volna. Elliott Limb, a Mambu ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője úgy fogalmazott: „A kutatás megmutatja, hogy a fogyasztók többsége nem érti mi az az open banking, hogyan működik, és mit jelent rájuk nézve. Emellett ugyanakkor kiderül az is, hogy többségük szeretne valóban színvonalasabb pénzügyi szolgáltatásokat kapni, amelyek segítik az életmódjukat. Ha a bankok tudnak reagálni erre az igényre és az ismeretek hiányára, az segíteni fogja őket az ügyfelek lojalitásának elnyerésében, valamint a valóban innovatív, önmaguk megkülönböztetésére alkalmas, profitot termelő szolgáltatások létrehozásában.”

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond