BNPL fizetési opció nyújtásában működik együtt a Barclays és az Amazon. A brit lakosok mostantól könnyedén hozzájuthatnak egy Barclays hitelszámlához, amellyel egyenlő havi részletekben fizethetik ki a 100 font feletti Amazonos vásárlásaikat.
Fizetéskor az ügyfelek az Amazonon kiválaszthatják a kívánt részletfizetési konstrukciót, gyorsan elvégezhetik az online igénylési folyamatot, amit az esetek többségében azonnal el is bírál a Barclays. Az ügyfelek ezáltal szinte rögtön értesülhetnek arról, hogy igénylésüket elfogadták-e, valamint a költési limitjükről is értesíti őket a bank. A finanszírozási opciók hossza 3 és 48 hónap között mozog, a hosszabb konstrukciók jellemzően a nagyobb összegű vásárlásokhoz érhető el.
Amennyiben a vásárlók igénylése elfogadásra kerül, a fizetéshez használt Barclays hitelkártya bekerül a digitális pénztárcájukba és a továbbiakban minden fizetéskor elérhető lesz az Amazonon való vásárlások esetén. Ezt követően az ügyfelek újabb tranzakciókat hajthatnak végre az igénylési folyamat újbóli végrehajtása nélkül, feltéve, hogy a Barclays által az első alkalommal megállapított összesített és havi hitelkereten belül maradnak. A részletek befizetése automatikusan, közvetlen terhelési felhatalmazások (direct debit) révén megy végbe. A hitelszámla egyébként a Barclays apbban tekinthető át, azon ügyfeleknek is, akik egyébként nem a Barclaysnél bankolnak.
Ruchir Rodrigues, a Barclays Cubed & Consumer Bank Europe vezetője így nyilatkozott a friss megoldásról: “Ez egy újabb hatalmas lépés, ami közelebb visz minket azon célunkhoz, hogy újraértelmezzük a POS fizetési élményt és növeljük ügyfeleink elégedettségét. Az Amazon egy világklasszis vásárlási élményt nyújt, ez az új szolgáltatás pedig egy teljesen újrahasznosítható [rendszeresen használható] részletfizetési opciót kínál a felhasználóknak, amivel egy hosszabb időre elnyújthatják a vásárlások kifizetését.”
Az Amazon és a Barclays egyébként tavaly már bejelentett egy nagyon hasonló terméket Németországban, ami szintén az Amazonos vásárlások kifizetésének elhalasztását tette lehetővé a klienseknek. A Barclays egyébként a szolgáltatás brit piacon történő bevezetése előtt alig három hónappal szerezte meg Anthony Stephent, az Amazon európai fizetésekért felelős vezetőjét, aki a bank BNPL területre való betöréséért felel elsősorban.
Az inkumbensek BNPL piacra való belépése egy ideje már érzékelhetően megkezdődött, az USA-ban például a Citi, az American Express és a JPMorgan Chase is saját megoldással állt elő az elmúlt 1-2 évben, Ausztráliában pedig a CBA szánta el magát a belépésre. Az eddigi szolgáltatások többsége azonban nem aratott osztatlan sikert, hiszen a hagyományos szereplők többsége nem teljesen értette meg, hogy a BNPL valódi vonzerejét nem maga a termék, hanem az élmény adja, hiszen a vásárlókat vonzza a gyors és egyszerű fizetési folyamat, amibe szinte észrevétlenül ágyazódik be a BNPL fizetési megoldás. A Barclays mostani lépése kellően beágyazottnak és kényelmesnek tűnik ahhoz, hogy ügyfélbarát megoldásként jelentős ügyfélelégedettségre tegyen szert és erős pozícióba hozza a bankot ezen az egyre szignifikánsabb területen.
Forrás: Finextra
Bátorfi Botond