Újabb zöld neobank a láthatáron

Egy átlagos és egy zöld neobank között gyakran csupán két funkció a különbség: a tranzakciók utáni karbonkövetés és a karbonsemlegesítés. A Tred is erre a kettőre támaszkodva lépett be a brit neobanki versenybe alkalmazásának béta verziójával. Méghozzá a publikum segítségével.

A Tred zöld neobank második közösségi finanszírozási kampányát tartotta meg. A startupnak mindössze tíz percre volt szüksége ahhoz, hogy elérje 600 ezer fontos finanszírozási célját. A Tred így már összesen 1 millió fontot kapott a Crowdcube felhasználóitól, ugyanis tavaly egy 400 ezer fontos kampányt is sikeresen végig vitt.

A termékpaletta ékköve egy újrahasznosított műanyagból készült bankkártya, amelyhez karbonkövetés és karbonsemlegesítés is párosul. Az ügyfelek valós időben láthatják, hogy egy-egy vásárlásuk mennyi kibocsátással jár és ezáltal hogyan alakul ökológiai lábnyomuk.

Minden hónap végén az alkalmazás felajánl egy személyre szabott karbonsemlegesítési lehetőséget a felhasználóknak. A tranzakciókhoz fűződő kibocsátások mértékétől függően különböző összegben támogathatnak egy faültetési kezdeményezést Skóciában.

Az edukációra is nagy hangsúlyt helyez a startup. Az ügyfelek vásárlási szokásaikhoz szabott tippeket kaphatnak arra, hogy miként élhetnek környezettudatos életet. További segítséget nyújt az alkalmazás piactere, ahol környezetbarát vállalkozások termékei és szolgáltatásai vannak feltüntetve.

A Trednek több fenntarthatósági fókuszú neobankkal kell versenyeznie az Egyesült Királyságban. Az ekko például ugyancsak egy központi kártya köré építi zöld megoldásait. Öt kártyás tranzakció után megakadályozzák egy műanyag palack tengerbe kerülését, ötven tranzakció után pedig elültetnek egy fát. A tavalyi részleges banki engedélyt kapó Kroo pedig minden beajánlott új felhasználó után 20 fa elültetése mellett kötelezte el magát.

Forrás: Finextra

Qayum Dániel