Megérkezett az első mesterséges intelligencia-vezérelt bank

Bemutatta saját fejlesztésű generatív mesterséges intelligencia platformját a bunq. A holland neobank ezzel saját állításai szerint az első mesterséges intelligencia-vezérelt bankká vált. Az új platformmal szintet léphet a bunq alkalmazásának felhasználói élménye, azonban egyelőre nem egyértelmű, hogy mekkora sikeret fog elérni.

Lerántotta a leplet a bunq innovatív, generatív MI-alapú platformjáról, a Finnről. Reményei szerint a holland neobank olyan technológiai óriások mellé léphet fel az újítással, mint a Google és az Amazon. Elsősorban a felhasználó-központú banki szolgáltatások terén alkothat nagyot a platform a bunq 11 millió ügyfele számára.

Lényegében a Finn a hagyományos keresési funkciót váltja fel egy robusztus, mesterséges intelligencia által vezérelt felülettel.  A felhasználók egy chatablakszerű szövegdobozon keresztül léphetnek kapcsolatba a Finnel. Kérdéseket tehetnek fel vagy tanácsot kérhetnek bankszámlájukkal, költési szokásaikkal, megtakarítási stratégiáikkal és egyéb pénzügyi kérdéseikkel kapcsolatban.

A háttérben a legmodernebb nagy nyelvi modellek teszik lehetővé a platform létrejöttét, hasonlóan az OpenAI ChatGPT megoldásához. Fontos viszont azt is megjegyezni, hogy a bunq nem csak a ChatGPT által vezérelt generatív mesterséges intelligencia trendre ült fel. A neobank korábban is nagy hangsúlyt helyezett a mesterséges intelligenciára. Még pert is nyert a Holland Nemzeti Bank ellen egy technológiai kérdésben.

“Az évek óta tartó mesterséges intelligencia-innováció és a felhasználóinkra való összpontosítás lehetővé tette számunkra, hogy teljesen átalakítsuk a bankolás élményét. A Finn ámulatba ejt mindenkit.”

– Ali Niknam, alapítója-vezérigazgató, bunq

A platform képességei túlmutatnak a puszta tranzakciós lekérdezéseken. Képes betekintést nyújtani az átlagos költési szokásokba, az egyes platformokon, például az Amazonon történő éves kiadásokba, és még az egyes helyszíneken végrehajtott konkrét tranzakciókat is képes előhívni. Ez a részletes pénzügyi felügyeletet kereső felhasználók számára nagy segítség.

A mesterséges intelligencia által vezérelt innováció egybeesik a bunq lenyűgöző növekedésével. A neobank 11 millió ügyféllel rendelkezik az Európai Unióban. Júliusa óta 55 százalékkal nőttek betétei, így már több mint 7 milliárd eurót tartanak az ügyfelek a banknál. Az utóbbi időben még egy akvizíció is napirendben volt a bunqnál, amelynek a sorsa továbbra sem dőlt el.

További bejelentésekkel is szolgált a bunq

A Finn mellett a bunq két egyéb újdonsággal is jelentkezett. A neobank ingyenes hitelkártyákat vezet be, amelyeket mindössze 5 perc alatt meg lehet igényelni, és azonnal használhatóak az Apple vagy a Google Pay segítségével.

Emellett az Apple Tap to Pay funkciójának integrációjával a bank lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy iPhone-jaikat fizetési terminálokká alakítsák és fizetéseket fogadjanak velük.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: bunq)