A Plum pénzkezelési alkalmazás bevezetett egy ’huncut szabályt’, amely extra pénzt tesz félre a megtakarításokra, ha a felhasználók bűnös élvezetekre költenek.
A Plum egy megtakarítási és befektetési termékekről ismert brit fintech. Termékpalettáján található környezetbarát bankkártya, személyes pénzügyi funkciótár, valamint részvény- és kriptovaluta-kereskedési szolgáltatás is.
A Naughty Rule-t használó ügyfelek választhatnak, hogy 1 és 10 font közötti összeget tesznek félre azon a profiljukon, amelyhez az éppen aktuális vásárlás kapcsolódik. Ezáltal enyhíthetik a bűntudatukat a pazarló vagy felesleges kiadások miatt.
A funkció az ügyfelek által rendszeresen használt 50 legnépszerűbb kiskereskedőnél kerül bevezetésre. Amint a ’huncut szabály’ teljes mértékben aktiválásra került, az alkalmazás naponta egy extra megtakarítást különít el, amikor az ügyfél az adott kiskereskedőnél költ, akár online, akár az üzletben.
Lia Papageorgiou, a Plum termékmenedzsere így nyilatkozott:
„A McDonald’s például a második legnépszerűbb kiskereskedő az ügyfeleink körében, egy ügyfél évente átlagosan 17 tranzakciót bonyolít le náluk. Ha egy vásárló 10 fontra állítja be a (tranzakciónkénti – a szerk.) ‘huncut szabályát’, az 170 font extra megtakarítást jelenthet. A ’huncut szabály’ akár eleve visszatartó erővel is bírhat a költekezéstől. Ha a több megtakarítás az újévi fogadalma, a Plum intelligens szabályai segítenek betartani azt!”
A „Naughty Rule” kezdetben a brit ügyfelek számára lesz elérhető a Plum Ultra előfizetési csomagján keresztül, amelynek ára havi 4,99 font.
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Plum)