Friss tőkével terjeszkedik tovább a Plum

Plum pénzkezelési app bejelentette Series A finanszírozási körének lezárultát, melynek keretein belül a vállalat 14 millió dollár friss tőkéhez jutott és a hírek szerint triplájára növelte értékeltségét. A vezetőség azonban ezzel nem zárta le a 2021-es tőkeemelési terveket, október folyamán közösségi finanszírozási kampányt indítanak, amivel tovább növelnék a most bevont összeget. A Plum meggyőződése, hogy a friss tőke felgyorsítja majd az ügyfélakvizíciót, valamint a termékfejlesztést is, melynek részeként 2022-ben kriptoszolgáltatásokkal bővítik majd platformjukat. 

A Plum ügyfeleinek száma egyébként megduplázódott az elmúlt egy évben, platformjukon ezzel mostanra több, mint egymillió európai kliens takarítja meg és fekteti be pénzét a vállalat jóvoltából. Az ügyfélszám emelkedésével a bevételek is növekedtek, méghozzá 189%-kal, ami jórészt az előfizetési csomagokhoz tartozó prémium funkciók iránti igény emelkedéséből fakad. A mostani tőkebevonási kör jól mutatja, hogy a Plum sikerei a fintech ökoszisztéma meghatározó szereplőinek is megragadták a figyelmét, a patinás nevű kockázati-tőkevállalatok mellett (DMG Ventures, Ventura Capital Global Brain, 500 Startups stb.) ugyanis számos üzleti angyal is csatlakozott a körhöz.

A vállalat szerint a bevont tőke az ügyfélakvizíció és a termékfejlesztés mellett a földrajzi terjeszkedésre is jótékony hatást gyakorolhat, nem titkolt céljuk ugyanis az európai piacokra való további expanzió. A Plum már rendelkezik is két európai központtal Athénban és Nicosiában, a várakozások szerint pedig hamarosan szabályozói engedélyt is kapnak befektetési szolgáltatásaik EU-s szinten történő kínálatára. Mindez a tervek szerint lehetővé teszi, hogy az év végén debütáló amerikai részvénykereskedési szolgáltatást a francia, spanyol, valamint ír ügyfelek is igénybe vehessék majd, ezt a kört pedig idővel tovább bővítenék. 

A Plum sikerei egyértelműen igazolják, hogy az európai fogyasztók körében valódi igény mutatkozik a szofisztikált megtakarítási és befektetési szolgáltatások iránt, előbbi már csak azért is kulcsfontosságú területnek számít, mivel a rendkívül alacsony (lényegében nullával egyenlő) jegybanki alapkamatok miatt az inkumbens szereplők nem kínálnak valóban vonzó opciót klienseiknek. A Plum jövőbeli eredményeinek záloga az lesz, hogy képesek-e konzisztensen elégedettséget szülő megoldásokkal ellátni ügyfeleiket, amennyiben pedig sikerrel veszik az akadályt, még fényesebb jövő állhat a vállalat előtt.

Forrás: AltFi

Bátorfi Botond