A Mastercard is a ChatGPT nyomdokaiba lép

A Mastercard leányvállalata, a Dynamic Yield bemutatta legújabb fejlesztését. A Shopping Muse egy új generációs személyes kiskereskedelmi asszisztens, amely a mesterséges intelligencia (MI) legmodernebb képességeit felhasználva nyújt támogatást az online kiskereskedelmi szektor számára.

A Shopping Muse egy generatív MI megoldás, amely újradefiniálja a vásárlói élményt a digitális kereskedelemben. Az eszköz a fogyasztók köznyelvét képes testreszabott termékajánlásokká fordítani, figyelembe véve a modern esztétikai trendeket és különféle öltözködési stílusokat. A Mastercard és a Dynamic Yield együttműködése a személyre szabott kiskereskedelmi élmény új dimenzióját nyitja meg.

A generatív MI olyan mesterséges intelligenciára utal, amely képes új, korábban nem létező tartalmakat vagy adatokat generálni. Meglévő adatokból és mintákból tanul, majd azokból valami újat hoz létre, gyakran az emberi kreativitást utánozva. A Shopping Muse kontextusában a generatív MI elemzi a fogyasztói viselkedést, preferenciákat és nyelvet, hogy személyre szabott vásárlási ajánlásokat generáljon.

Az MI-vezérelt személyre szabás magában foglalja a vizuális keresést is, ahol a fogyasztók képi elemek alapján találhatnak meg termékeket – még akkor is, ha nem tudják azokat pontosan szavakkal leírni. Ez a funkció különösen hasznos az e-kereskedelmi térben, ahol a vizuális elemek kulcsfontosságúak a vásárlói döntésekben.

A Mastercard még 2022-ben vásárolta fel a Dynamic Yield-et a McDonald’s-tól. A vállalat már akkor is egy kiemelkedő szereplő vol a személyre szabott megoldások terén. A Gartner Magic Quadrant-tól már hat elismert is kapott. Fő kompetenciái mellett a Dynamic Yield különös figyelmet fordít az adatvédelemre és a felelős MI alkalmazásra is, amit minden termékébe és szolgáltatásába integrál.

E-kereskedelem, MI és pénzügyek

Úgy tűnik az e-kereskedelem, az MI és a pénzügyek összefonódása egy meghatározó fejleménye lehet a közeljövőnek. A Mastercard mellett a Klarna is számos MI-alapú megoldást emel be kínálatába, ezzel is erősítve e-kereskedelmi ökoszisztémáját.

A vállalat egyik újítása személyes profilt készít a felhasználókról vásárlási szokásaik és márkák iránti preferenciáik alapján. Ennek köszönhetően mindig releváns ajánlásokat kapnak a cég 500 ezer kiskereskedőből álló hálózatának kínálatából. Az alkalmazásnak világszerte több mint 150 millió felhasználója van, beleértve azokat is, akik harmadik feles kiskereskedőkön keresztül kerültek be az ökoszisztémába.

Emellett mobilalkalmazását egy MI-alapú képfelismerő funkcióval is bővítette, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a környezetükben lévő termékekre keressenek a Klarna kínálatában, egyszerűen a telefonjuk kamerájának használatával. A technológiát leányvállalata, a PriceRunner adatbázisán képezte ki.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Depositphotos)