Vásárlás egy pillantásra, új funkcióval bővül a Klarna

Egy innovatív AI alapú funkcióval bővül a Klarna mobilalkalmazása, amivel a legnagyobb techcégekkel kell versenyre. A megoldással a felhasználók a környezetükben található termékekre tudnak keresést indítani a Klarna kínálatában. Ehhez nem kell mást tenniük, mint telefonjuk kameráját egy ruhadarabra, elektronikai eszközre, vagy más árucikkre irányítaniuk, és a keresés azonnal elindul. Hasonló szolgáltatással csak olyan techóriások rendelkeznek, mint a Google.

Az AI a vásárlási élményt is átformálhatja

Valószínűleg sokunk számára ismerős az érzés, amikor szembejön velünk egy olyan kabát, táska vagy cipő, ami borzasztóan megtetszik, de sehogy sem tudunk a nyomára bukkanni. Pedig szívesen megvennénk, vagy legalább megnéznénk az árát. Sokan ugyanezt élik át bútorokkal, órákkal, ékszerekkel, vagy egyéb használati tárgyakkal. Ennek a problémának a kiküszöbölésére is alkalmas a Klarna új megoldása, ami minden bizonnyal sok vicces, néha pedig kínos helyzetet eredményez majd.

A BNPL szolgáltatóból fintech óriássá vált Klarna a héten vezette be saját AI technológiára építő képfelismerő funkcióját. A kamera segítségével a felhasználók kereséseket indíthatnak az alkalmazás kínálatában elérhető árucikkekre. Elég a mobiljuk kameráját például egy szép órára irányítaniuk, az alkalmazásba épített AI azonnal elindítja a keresést hasonló órák után kutatva. Mivel a Klarna több, mint 250.000 kereskedőt, többek között a H&M-et, Samsungot, Nike-t, vagy az IKEA-t tudhat a kínálatában, így elég sok és pontos találatot tud adni a legtöbb keresésre.

A Klarna versenybe száll a nagyokkal

A svéd fintech a saját AI megoldását a közel 1 milliárd dollárért felvásárolt PriceRunner ár-összehasonlító szolgáltatás adatbázisán képezte ki. Ennek is köszönhetően a technológia a piacon elérhető legfejlettebb megoldások közé tartozik. A PriceRunner olyan szereplőkkel helyezi egy kategóriába a Klarnat, mint az Amazon vagy a Google Shopping. A képfelismerés pedig a Google Lens képességeivel vetekszik.

Az új funkcióval kapcsolatban rendkívül büszkén nyilatkozott a cég marketing igazgatója is, David Sandstrom. „A mesterséges intelligencia hatalmas lehetőséget jelent a Klarna számára, és mi úgy közelítünk a technológiához, hogy vállalatunkban mindenki élvezhesse az AI nyújtotta előnyöket a napi munkavégzés során. Egyedülálló működési modellünk agilitást biztosít számunkra, így gyorsabban tudunk olyan lehetőségeket kiaknázni, mint a mesterséges intelligencia. Ezáltal a hagyományos bankok és hitelkártya társaságok előtt járhatunk. Sandstrom szerint a Klarna képfelismerő technológiája abban élvez előnyt a Google megoldásával szemben, hogy vállalatuk konkrétabban a vásárlói élményre összpontosít, nem pedig az általános internetes keresési eredmények felé irányítja a felhasználókat.

A funkció jól illeszkedik a vállalat AI alapú megoldásai közé. Mivel ügyfelei a szolgáltatást már világszerte használhatják, ezért senki ne lepődjön meg, ha egy külföldi út alkalmával egy ismeretlen a cipőjét fotózza. Főleg, ha az valóban egy ritka és feltűnő lábbeli.

Forrás: CNBC

Címlapkép: depositphotos