Remek eredményeket közölt a Klarna

A Klarna, az AI-alapú globális fizetési hálózat és vásárlási asszisztens jelentős növekedést ért el Európában. A vállalat bejelentette, hogy a bruttó árbevétele 14 százalékkal nőtt éves szinten a második negyedévben. A Klarna teljesítménye meghaladja az e-kereskedelem 1 százalékos növekedését ugyanebben az időszakban. 

A piacvezető BNPL szolgáltató 2020 óta 11 európai piacon van jelen, legutóbb Romániában és Csehországban terjesztették ki a szolgáltatásaikat. A cég már 100 millió európai fogyasztót szolgál ki, és több mint 470 000 kereskedővel áll kapcsolatban.

A kihívások ellenére is fennmaradtak

A kihívást jelentő gazdasági körülmények hatására több “Vásárolj Most, Fizess Később” (BNPL) is kilépett már a piacról. Legutóbb a Clearpay jelentette be az EU-ból való kivonulását. A Klarna ugyanakkor látszólag folytatja a terjeszkedést – a vállalat továbbra is folytatja a beruházásait a folyamatos növekedés érdekében.

Legfrissebb felmérésük szerint az európai ügyfelek 74 százaléka legalább havonta egyszer használja a Klarna szolgáltatásait. Kiderült továbbá, hogy ügyfeleik elsősorban a vállalat iránti bizalom, valamint az egyszerű fizetési lehetőségek miatt választják a céget. Ez láthatóan fontos a BNPL szolgáltató számára. Tavasszal új funkciót vezettek be, amellyel a fogyasztók kikapcsolhatják a hitelfevételi opciót az alkalmazásukban. Ez annak margójára is történt, hogy az elmúlt időszakban megnőtt a törlesztési késedelmek száma.

Már nem csak BNPL szolgáltató

A vállalat tranzakcióinak egyharmada már az azonnali fizetési lehetőségéből, a Pay Now szolgáltatásból származik, amelyet az összes európai piacon bevezettek. Legfrissebb innovációjuk azonban egy AI alapú termékajánló motor. A megoldás a felhasználók fogyasztási szokásainak megismerésével releváns hirdetéseket jelenít meg, amelyek élőben, folyamatosan frissülnek. A motor idővel olyan szinten megismeri a felhasználót, hogy csak a számára legérdekesebb termékeket jeleníti meg. 

Ezt kiegészíti az OpenAI-val való közelmúltbeli együttműködésük is. A ChatGPT pluginján keresztül releváns termékajánlásokat adnak azoknak a felhasználóknak, akik vásárlási tanácsokat és inspirációt kérnek a ChatGPT-től. Ezenkívül a Klarna marketing megoldásokat is kínál a kereskedők számára, amelyek már bizonyítottan segítik a növekedést és a vásárlói lojalitást.

(Forrás: Klarna, Forbes)

(Címlapkép: Depositphotos)