A Klarna példát akar mutatni

Miközben az Egyesült Királyság az új fogyasztóvédelmi szabályok bevezetésére készül, a Klarna, a Buy Now, Pay Later (BNPL) piac egyik nagyágyúja proaktív lépéseket tett ügyfelei pénzügyi jólétének biztosítása érdekében. A Klarna stratégiai partnerséget kötött a Money Advisor Networkkel, amelynek célja, hogy az adóssággal küzdő ügyfeleknek ingyenes pénzügyi tanácsadást nyújtson.

Ez az új szövetség lehetővé teszi a Klarna számára, hogy ügyfeleit a Money Advisor Network tagjai által nyújtott adósságtanácsadási szolgáltatásokhoz irányítsa. Ez a hálózat a MoneyHelper, az Egyesült Királyság kormányának szervezete által kínált szolgáltatás.

Az együttműködés része a Klarna szélesebb körű erőfeszítéseinek. A cég a BNPL-piac egészéhez hasonlóan azon dolgozik, hogy megfeleljen a felügyeleti szervek szigorodó feltételeinek. Az új szabályozások célkitűzésének értelmében a pénzügyi cégek esetében egyértelműbb és keményebb fogyasztóvédelmi normákat fektetnek le. Egyúttal arra is kötelezik a vállalatokat, hogy az ügyfelek igényeit helyezzék előtérbe. Kétségtelen, hogy a vállalatnak szüksége van változtatásokra, hiszen tavaly 1 milliárd dollárt buktak el.

A BNPL-piacot az utóbbi időben fokozott ellenőrzésnek vetették alá, és további szabályozási intézkedések vannak kilátásban. Erre reagálva a Klarna proaktív módon egy sor olyan kezdeményezést indított, amelyek a felelős hitelfelvétel előmozdítását segítik ügyfelei körében. E kezdeményezések közé tartozik a Klarna hitelfelvételi “opt-out” eszközének bevezetése. Ez a funkció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kikapcsolják saját maguknak a hitelfelvételi opciót. Emellett a Fairer Finance-szel való partnerség is az ügyfelek érdekeit szolgálja, hiszen a célja, hogy a hitelfeltételek egyértelműek és könnyen érthetőek legyenek. A Klarna továbbá jelenleg kísérletezik az Open Banking adatokkal, hogy javítsa a hitelképességi értékelések pontosságát.

Tényleg tudja segíteni ügyfeleit a Klarna?

Flora Coleman, a Klarna globális politikai és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója is kommentálta a mostani híreket. Kijelentette, hogy büszkék arra, hogy ők az első BNPL-szolgáltatás, amely egyesíti erőit a Money Advisor Networkkel, és az ügyfeleknek egyszerűsített utat biztosít az adósságtanácsadáshoz. Ezzel párhuzamosan felszólította a többi BNPL-szolgáltatót, hogy csatlakozzanak hozzájuk. Szerinte nekik is biztosítaniuk kell a tanácsadáshoz és támogatáshoz való hozzáférést. Úgy véli, hogy csak így érhető el, hogy az ügyfelek érdekei mindig az első helyen álljanak.

A Klarna legfrissebb intézkedései mindenképpen hangzatosak és jó pontokat tudnak szerezni a proaktív lépésekkel a felügyeletei szerveknél. Az már más kérdés, hogy ezek valóban hozzájárulnak-e a fogyasztók pénzügyi jólétének javításához. A szigetországban a bónuszok nélkül számolt reálbérek 2021 vége óta folyamatosan negatív tartományban tartózkodnak éves összehasonlításban. Ez a faktor valószínűleg sokkal fontosabb szerepet játszik az emberek hitelfelvételi hajlandóságában, mint a felügyeleti előírásoknak való megfelelés.

(Forrás: Finextra)