Egyre többen tanulnak a TikToktól

A Klarna jelentős átalakítást hajt végre alkalmazásán. Számos új funkciót vezet be, köztük egy TikTok-stílusú, mesterséges intelligenciával (AI) működtetett felületet, testre szabható webshopot a közösségi média tartalomkészítők számára, valamint egy használtcikkek értékesítését elősegítő megoldást.

A Klarna – a “Buy Now, Pay Later” (BNPL), azaz “Vásárolj Most, Fizess Később” terület egyik úttörője – újraszabja alkalmazását. Az új applikációban nagy szerepet kapnak a kifinomultabb mesterséges intelligencia algoritmusok. Ezek segítségével a vásárlók könnyebben találhatnak számukra érdekes termékeket, a kereskedők pedig hatékonyabban tudják elérni őket.

A vállalat mesterséges intelligenciája személyes profilt készít a felhasználókról vásárlási szokásaik és márkák iránti preferenciáik alapján. Ennek köszönhetően mindig releváns ajánlásokat kapnak a cég 500 ezer kiskereskedőből álló hálózatának kínálatából. Az alkalmazásnak világszerte több mint 150 millió felhasználója van, beleértve azokat is, akik harmadik feles kiskereskedőkön keresztül kerültek be az ökoszisztémába.

David Sandstrom, a Klarna marketingvezetője elárulta, hogy a cég egyes kínai platformoktól is ihletet merített. Az algoritmusvezérelt, vásárlásra szakosodott cégek nagy sikereket értek el az elmúlt években. Külön említést kapott közülük a TikTok, amely fejlett megoldásokkal tudja megcélozni felhasználóit. Bár a Klarna technológiája még nem olyan kifinomult, mint a TikToké, Sandstrom bízik abban, hogy a vállalat idővel elérheti ezt a szintet.

További újdonsággal is készült a Klarna

Lerántották a leplet az “Ask Klarna” funkcióról is. A megoldás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy chaten vagy videón keresztül kapcsolatba lépjenek az ügyfélszolgálattal. Egy viszonteladási lehetőséggel is bővült a kínálat. Az ügyfelek használt tárgyakat adhatnak el egy partnerplatformon keresztül, bár a partner kilétét nem fedték még fel.

Továbbra is kiemelt figyelmet kapnak a tartalomgyártók. A Creator Shop funkció alkalmazáson belüli webshopokat létrehozását teszi lehetővé számukra. Saját felületükön olyan márkák termékeit népszerűsíthetik, amelyekkel valamilyen értékesítési és/vagy marketing megállapodást kötöttek. A hirdetések területénél maradva az “Ads Manager” szolgáltatással a hirdetők már pontosabban nyomon követhetik az alkalmazásában elhelyezett fizetett promócióik teljesítményét.

A Klarna sok más BNPL céghez hasonlóan óriási népszerűségre tett szert az elmúlt néhány évben. Felívelésükben nagy szerepet játszott az online vásárlás elterjedése, főleg a koronavírus-járvány közepette. Ugyanakkor egyre erősebbek a kritikus hangok is a BNPL fogyasztókra gyakorolt hatásával kapcsolatban. Sokan – teljesen jogosan – azt kifogásolják, hogy a BNPL adósságcsapdához vezethet, főleg a pénzügyileg kevésbé tudatos fiatalok körében. A Klarna részben ezért is próbálja diverzifikálni tevékenységét – ezért szeretne BNPL szolgáltató helyett átfogó vásárlási platformmá válni.

(Forrás: CNBC)

(Címlapkép: Klarna)