A Mastercard bővíti az tranzakciótörténetben megjelenő adatok körét

A Mastercard sajtóközleményben jelentette be új szolgáltatását, melynek célja, hogy növelje a felhasználók online vásárlásainak átláthatóságát – írja a pymnts.com. Az Ethoca-n keresztül nyújtott új szolgáltatás olyan részleteket biztosít majd az ügyfelek számára, mint például a kereskedő neve, logója és a vásárlás helye.

A kereskedőket felkérték, hogy növeljék márkájuk láthatóságát, valamint oldják meg a fizetések körül keletkezett félreértéseket, amelyek visszatérítési kérelmek benyújtásához vezetnek.

A Mastercard egy nemrégiben 11 országban (köztük Magyarországon) végzett felméréséből kiderült, hogy a felhasználók sokszor ütköznek nehézségekbe tranzakcióik azonosítása során és tévesen nyújtanak be visszatérítési igényt. A tranzakciók beazonosítása során felmerülő problémákat többek között az okozza, ha felismerhetetlen a kereskedő neve, vagy ha a fizetésfeldolgozó neve jelenik meg az üzlet nevének helyén. Ilyen, vagy ehhez hasonló problémákról a felhasználók mintegy 77%-a számolt be, ez az arány Magyarországon 78%.

A kereskedőknek egy űrlap kitöltésével lesz lehetőségük a kibővített információk feltöltésére az Ethoca rendszerébe.

A közlemény beszámolt arról is, hogy a Mastercard együtt dolgozik a kártyakibocsátókkal egy új iparági szabvány kialakításán, mely lehetővé tenné a könnyebb áttekinthetőséget és a részletek jobb beépülését a digitális banki csatornákba, akár már a következő évtől.

Brian Morris, a Mastercard Europe közép-kelet-európai termékfejlesztési alelnöke elmondta, hogy a vállalat úgy véli „a tranzakciók átláthatóságának növelése jelentősen javítja a digitális banki csatornák felhasználói élményét és megadja a felhasználóknak a szükséges kontrollt a költéseik felett.”

Hozzátette, hogy “a kibocsátók szempontjából növeli a kártyabirtokosok interakcióit a bank digitális csatornáival, és a kereskedői márkák láthatóságát. Emellett mind a bankok, mind a kereskedők számára előnyös lehet a fogyasztói panaszok visszaszorítása érdekében.”

Manapság az online és a mobil banki szolgáltatások elsődleges kapcsolatfelvételi csatornát jelentenek az ügyfelek számára, ezért is jelentős a Mastercard és az Ethoca mostani megoldása. 

Forrás: Pymnts 

Szabó Rebeka