Heti fintech hírösszefoglaló

A Klarna karbonkövetési megoldást kínál 90 millió ügyfelének

Klarna hits 18 million monthly users as operating income rose 40% to top $1  billion in 2020 - Tech.eu

A svéd BNPL óriás a szintén svéd, valamint részben a Mastercard által tulajdonolt Doconomy karbonlábnyom számításra alkalmas megoldásait fogja kínálni ügyfeleinek, akik ezáltal megtudhatják a költéseikhez tartozó emissziók mértékét. A kezdeményezés része a Klarna ígéretének, miszerint a nemrégiben végbement 1 milliárd dolláros tőkebevonásuk 1%-át, azaz 10 millió dollárt a környezet és a klíma védelmének támogatására költik el. 

Pénzügyi asszisztens lesz a Brex

425 millió dolláros Series D finanszírozási kört zárt az amerikai Brex, amiből vállalati hitelkártya szolgáltatását fogja jelentősen bővíteni, és egy átfogó pénzügyi asszisztens platformot fejleszt. A most bevont tőke ebben a terjeszkedésben kiváltképp hasznos lehet, a vállalat ugyanis havonta több ezer új klienst fogad platformján. Csupán 2021 első negyedévében 80%-kal nőtt az ügyfelek száma, így a kkv-k immáron az ügyfélkör 45%-át teszik ki.

A Barclays és az Amount BNPL csomagot dob piacra

Barclays US összefog az Amount fintech céggel, hogy kereskedőknek kínáljon white label BNPL szolgáltatást. Mivel a BNPL piac továbbra is fellendülőben van, a Barclays abban reménykedik, hogy csábító lesz a kereskedők számára, hogy saját logóikat használhatják “az ügyfelekkel való kapcsolatok megerősítésére”. A szolgáltatást – amely még idén megjelenik – az Amount digitális pénzügyi platformja fogja működtetni, amely magában foglalja a csalás megelőzést, ellenőrzést és a számlavezetést.

Bemutatkozik az Apple Card Family szolgáltatás

Az Apple bejelentette az Apple Card Family szolgáltatását, amely lehetővé teszi akár hat személy részére egy Apple hitelkártya használatát. Az applikációban a felhasználók nyomon követhetik a vásárlásokat, kezelhetik a kiadásokat és felelős hitelkártya használattal segíthetik egymást a hiteltörténet kialakításában egy közös családi csoportban.

Elképesztő ütemben növekszik a gyerekeket célzó startup, a Greenlight

Az atlantai központú Greenlight okos zsebpénzkártyával, valamint egy applikációval segíti elő a gyerekek pénzügyi ismereteinek bővülését, a költségek tekintetében azonban az irányítást a szülők kezében hagyja. A szülők zsebpénzt adhatnak, rugalmas költési célokat állíthatnak be, a gyermekek pedig tanulhatnak pénzkeresésről, megtakarításról, költekezésről, valamint adakozásról. A vállalat 2017-ben indult el, mostanra pedig 3 millió szülőt és gyermeket szolgál ki, akiket eddig nagyjából 120 millió dollár megtakarításához segített hozzá.