Elképesztő ütemben növekszik a gyerekeket célzó startup, a Greenlight

A gyerekeknek szóló appot és zsebpénzkártyát kínáló Greenlight Financial Technology vállalatértéke 2,3 milliárd dollárra nőtt – vagyis alig hat hónap alatt megduplázódott –  a frissen lezárult 260 millió dolláros Series D finanszírozási kör eredményeképpen. A kört az Andreessen Horowitz vezette, de a résztvevők között találjuk a TTV Capitalt, a Wells Fargo Strategic Capitalt, valamint egyéb kockázati tőkealapokat.

Az atlantai központú Greenlight okos zsebpénzkártyával, valamint egy applikációval segíti elő a gyerekek pénzügyi ismereteinek bővülését, a költségek tekintetében azonban az irányítást a szülők kezében hagyja. A szülők zsebpénzt adhatnak, rugalmas költési célokat állíthatnak be, a gyermekek pedig tanulhatnak pénzkeresésről, megtakarításról, költekezésről, valamint adakozásról.

A vállalat 2017-ben indult el, mostanra pedig 3 millió szülőt és gyermeket szolgál ki, akiket eddig nagyjából 120 millió dollár megtakarításához segített hozzá. Az éves bevételek 2020-ban több, mint triplájukra nőttek, a felhasználók száma pedig az előző év végi számokhoz képest több, mint kétszeresére emelkedett, ahogyan a munkavállalók száma is. A most bevont forrásokat a vállalat elsősorban termékfejlesztésre, valamint földrajzi terjeszkedésre és az azt elősegítő stratégiai partnerségek megkötésére szánja. Szintén prioritást élvez majd várhatóan a csapat méretének növelése, a következő két évben ugyanis 300 új munkatárs felvételét tervezik.

Tim Sheehan, a Greenlight CEO-ja elmondta: „Ez a finanszírozás lehetővé teszi majd, hogy még több értéket teremtsünk a családok számára és további új, innovatív termékeket vezessünk be, melyek bemutatják a pénzügyek világát.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond