Heti fintech hírösszefoglaló

A GoHenry elindítja az első biológiailag lebomló bankkártyát a környezettudatos gyerekek számára

A GoHenry által kínált öko kártya lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy részt vehessenek a környezetvédelmében. Felmérések alapján kiderült, hogy a 6-14 év közötti gyerekek 40%-a úgy érzi, hogy felelős a bolygója megmentéséért, ezért a fintech cég létrehozta az első öko kártyát az Egyesült Királyságban. A cég Visa bankkártyája alacsony energiafelhasználású termék, amely 82%-ban megújuló anyagokból készült, mi több minden elsődleges kártyahasználatkor a cég egy fát ültet az Eden Reforest Preject révén.

Kockázat a kis- és középvállalkozásoknak, lehetőség a fintech szektornak – Egy friss felmérés eredményei

Egy idei európai piacra fókuszáló felmérés alapján az online térben működő kis- és középvállalkozások számára komoly kihívást jelent a pénzügyi forrásokhoz való hozzáférés, pedig gyakran lenne szükségük plusz forrásokra az ingadozó pénzforgalmuk kiegyenesítésére. A Banking Circle megbízásából a Censuswide által készített felmérés azokra a hiányosságra mutat rá, melyekkel az online platformokon értékesítő KKV-k szembesülnek a banki szolgáltatások használatakor.

Az Aion elindítja a digitális banki alkalmazását a KKV számára

A fintech cég által kínált alap szolgáltatás havi 9 euroba, míg a prémium 39 euroba kerül. Ez utóbbi csomag korlátlan hozzáférést biztosít a BusinessMaxhoz, egy mesterséges intelligenciával működtetett és kifejezetten a vállalkozások számára készített eszköztárhoz. A szolgáltatás megkönnyíti a vállalkozások számára a Covid-19 állami támogatás igénybevételét, könyvelést, számla készítést, költség és áfa menedzsmentet.

Hogyan tudják támogatni az adattudósok a fintech ipar jövőjét?

Csakúgy, mint az 1849-es híres Gold Rush, manapság a vállalkozások az értékteremtés érdekében “adatbányákat” keresnek. Ez a hatalmas mennyiségű adat arra ösztönzi a fintech-eket és a bankipart, hogy felszabadítsák a rejtett “gyöngyszemeket”, amelyeket az adatelemzés képes szolgáltatni.

Nubank – Út a 25 millió ügyfélhez

A brazil neobank ügyfeleinek száma 8 hónap alatt 15 millióról 25 millióra emelkedett, ami azt jelenti, hogy az első negyedévében minden nap átlagosan 42.000 ember iratkozott fel. A márciusi brazil és mexikói terjeszkedése után a fintech cég 7,4%-os piaci részesedést szerzett. A cég elmondása szerint ügyfelei 20%-ának még soha nem volt hitelkártyája.