Hogyan tudják támogatni az adattudósok a fintech ipar jövőjét?

Csakúgy, mint az 1849-es híres Gold Rush, manapság a vállalkozások az értékteremtés érdekében “adatbányákat” keresnek. Ez a hatalmas mennyiségű adat arra ösztönzi a fintech-eket és a bankipart, hogy felszabadítsák a rejtett “gyöngyszemeket”, amelyeket az adatelemzés képes szolgáltatni.

Nem tagadhatjuk, hogy a bankok és a pénzügyi intézmények csillagászati adatokat generálnak ügyfél tranzakciós és nem tranzakciós adatok formájában. A jelentések szerint minden nap 2,5 kvintnyi bájtnyi adat jön létre. Elgondolkodtunk-e már azon, hogy ezek az adatok ígéretet vagy veszélyt jelentenek inkább? Nem meglepő, hiszen a hagyományos adatfeldolgozás kudarcot vall a nagy mennyiségű adat kezelése során.

A nagy adatok értékének felismerése analitikus szemmel olyan technológiákkal jár, mint például a nagy adatok elemzése, AI és gépi tanulás. Ezek elősegítik az adatok értelmezőhetővé tételét, ezáltal minimalizálva az intuíción alapuló kockázati döntéseket.

Itt alakul ki az adattudós szerepe. Egy adattudós elsajátította ezt a “kincsvadászatot”, mivel megkövetelik tőlük, hogy pontosan tudják, milyen információt kell keresni, amely fokozni fogja a keresztértékesítést és az ügyfelek elégedettségét. A bankiparban elősegíthetik az ügyfélprofilok kidolgozását, a viselkedés előrejelzését és a trendek nyomon követését.

Egy felmérés szerint a banki és pénzügyi szolgáltatási ágazat az elemző és informatikai szakemberek legnagyobb piaca, az ezen a területen létrehozott összes munkahely 44% -ával. Ez a százalékos arány az elkövetkező években növekedni fog, mivel ez az ágazat aktívan használ adatokat az üzleti betekintés levezetéséhez és a skálázhatóság javításához.

Az adattudósok szerepe egyre inkább meghatározó: Az elmúlt években a bankipar új példátlan mérföldköveket ért el az innovatív eszközök révén az ügyfelek személyre szabhatóságával és kényelmével kapcsolatos elvárásainak fejlesztésére.

Korábban a bankok és más pénzügyi intézmények mindenki számára egységes stratégiát követtek, ahol minden ügyfelet azonos megközelítéssel kezeltek anélkül, hogy igényeikre és érdeklődésükre tekintettel lettek volna.

Elmúltak azok a napok, amikor az ügyfelek minden olyan szolgáltatást felkerestek a bankokban, mint a befizetés, a számlaegyenleg ellenőrzése stb. Az ügyfelek most már mobiltelefonjukkal ellenőrzik számlaegyenlegüket, betéti ellenőrzéseket, számlák fizetését és pénzátutalást.

A Relay42 adatkezelési platform megbízásából készített kutatás szerint „A digitális banki szolgáltatások népszerűsége egyre növekszik: a fogyasztók 53%-a hajlandó az online vagy csak mobiltelefonos bank szolgáltatását igénybe venni, 27%-a már váltott, míg 26% -uk fontolgatja”.

Volt idő, amikor néhány évbe telt egy olyan keret felépítése, amely segít a bankoknak az ügyfelekről alkotott általános kép összegyűjtésében. Mivel az online banki tevékenység egyre népszerűbb, a nagy adatanalitika elfogadása még fontosabbá válik. Mindez tehát helyet adott az adattudósoknak és új, egyre jobban növekvő karrierüknek. Általuk a nyers adatok értelmezhetővé válnak, és elősegítik az effektívebb elemzést, mindemellett pedig segítik a bankokat egy 360 fokos megközelítés kialakításában ügyfeleik számára a kiadási minták, ügyfélszegmentálás, kockázatkezelési folyamatok és testre szabott termékkínálat elemzésével.

Ezen felül az adattudósok segítenek a bankoknak az összetett adatfolyamok, eszközök és megoldások megtervezésében, kiépítésében és karbantartásában, amelyek a bank adatrendszereitől az elemző környezetekig elengedhetetlenek.

Itt az ideje, hogy a bankok átvegyék a nagy adatelemzéseket, hogy relevánsak és jövedelmezőek maradjanak ebben a hiper-versenyesképes üzleti ágazatban, hiszen ezáltal a fintech ipar jövője még biztosabbá és hatékonyabbá válik.

Forrás: Fintechnews

Máté Evelyn