Biometrikus onboarding a Tesco Banknál

Biometrikus onboardingot használ mostantól a Tesco Bank. A megoldás implementálásával felgyorsul a Clubcard Pay+ számlák onboarding folyamata. A Clubcard Pay+ szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy (bármely banknál vezetett) bankszámlájukon elkülönítsenek egy fix összeget a bevásárlások fedezésére. 

Az új szolgáltatás januárban került a piacra. A legfontosabb előnyök között említhetők a jutalmak is, hiszen a felhasználók minden vásárlás után különböző ajándékokban vagy kedvezményekben részesülnek. Az alkalmazás a megtakarításban is igyekszik támogatni az ügyfeleket. Ehhez egy népszerű módszert használnak: minden vásárlás után felkerekítik a végösszeget a legközelebbi egész számig, a különbözetet pedig egy erre a célra létrehozott zsebben helyezik el. 

A biometrikus onboardingot az Onfido megoldásának beágyazásával vezetik be rövidesen. A Tesco szerint a partnerség jelentősen gördülékenyebbé teszi a regisztrációs és bejelentkezési folyamatokat. A folytatásban nem lesz szükség a nyomtatott jelentkezési ívek kitöltésére és feladására sem. Ehelyett az ügyfelek közvetlenül adhatják le igényüket a Tesco Bank mobilappban. Ehhez csupán egy személyazonosságot igazoló okmány befotózására és egy szelfi elkészítésére lesz szükség, ami szignifikánsan gyorsabb és kényelmesebb folyamatot eredményez.

Az Onfido először ellenőrzi az okmány hitelességét, majd összehasonlítja az azon szereplő képet a felhasználó által elkészített szelfivel. A számlanyitási folyamatot további kompetenciákkal teszik még komfortosabbá. Jó példa erre az optikai karakterfelismerés (Optical Character Recognition) funkció. Ennek lényege, hogy a személyazonosító okmányokból kinyert adatok alapján automatikusan megkezdi a jelentkezési adatok kitöltését, további időt spórolva az ügyfeleknek. 

Pontosan ilyen megoldásokra van szükség a valódi digitális innovációhoz. A Tesco Bank felismerte annak fontosságát, hogy az ügyfelek keze alá dolgozzon, a biometrikus onboarding segítségével pedig jelentős mennyiségű időt és energiát takarít meg a vásárlóknak. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond