Betör a gépjármű biztosítási piacra a Lemonade

Az igen felkapott egyesült államokbeli insurtech, a Lemonade elindította gépjármű biztosítási termékét. A Lemonade Car kezdetben Illinois államban vált elérhetővé, azonban a következő hónapokban számos más államra is kiterjesztik a szolgáltatást.

A Lemonade lakásbiztosítási megoldásokkal indult el 2016-ban, azóta pedig az egyik leggyorsabb ütemben növekvő biztosítóvá nőtte ki magát. Insurtech szolgáltatásai mesterséges intelligenciát és viselkedési közgazdasági alapokat felhasználva nyújtanak innovatív biztosítási élményt. 2020 második felében vezették be háziállat biztosításukat, amelyet most a gépjármű biztosítás követ.

A Lemonade Car keretein belül telematikai alapokon állapítja meg a biztosító, hogy mennyire biztonságosan vezetnek ügyfelei. Ezáltal személyre szabott árazást tudnak kínálni, így a szabályszerűen vezető klienseknek kevesebbet kell fizetniük. A kárbejelentéseket percek alatt el lehet intézni, a szolgáltatás gépi tanuláson alapuló algoritmusainak köszönhetően a kárrendezési és kárkezelési folyamatok is jelentősen gyorsabbak, mint a versenytársaknál.

A fenntarthatósági szempontokat sem hagyták figyelmen kívül. Azok az ügyfelek, akik elektromos vagy hibrid autót vezetnek, alacsonyabb díjakban részesülnek. Továbbá hasonló módon jutalmazzák azokat az ügyfeleket is, akik jellemzően keveset használják hagyományos autóikat.

Várhatóan a Lemonade legnagyobb bevételi forrása lesz az új gépjármű biztosítás. A vállalat számításai szerint jelenlegi ügyfelek havi szinten 1 milliárd dollárt költenek gépjármű biztosításra, ha ennek csak egy töredékét meg tudják szerezni, máris jelentős sikereket könyvelhetnek el. A szolgáltatás egyesült államokbeli piaca egyébként 300 milliárd dollár értékűre tehető – ez a hetvenszerese a Lemonade által eddig lefedett szegmenseknek.

Forrás: eMarketer

Qayum Dániel