A Greenlight szolgáltatásai már bankoknál is népszerűek

A Greenlight, az Egyesült Államok legnagyobb családi banki neobankja idén bevezette azt a szolgáltatását, amivel bankok saját ügyfeleiknek tehetik elérhetővé a Greenlight applikációját és szolgáltatásait. Az új B2B szolgáltatás gyorsan népszerű lett, fél év alatt már közel 10 bankkal kötöttek megállapodást.

A Greenlight az Egyesült Államokban mára már közismert név. A vállalat még 2014-ben indult azzal a céllal, hogy pénzügyi tudatosságra neveli a fiatalokat. Ezt főleg egy kifinomult zsebpénzkártya termékkel teszik. A gyerekek kapnak egy bankkártyát, amellyel fizethetnek és megtakaríthatnak, a szülők pedig zsebpénzt küldhetnek, házimunkát adhatnak, és teljes rálátást kapnak a gyerekek pénzügyeire. A gyerekek emellett játékos formában tanulhatnak a pénzről a Greenlight díjnyertes LevelUp kurzusain keresztül.

A neobank az eredeti szolgáltatásait és a funkciókat is folyamatosan bővítette. Már a tőzsdét is megismerhetik első kézből a gyerekek részvények vásárlásával, amelyet a szülők hagynak jóvá. Idén pedig bevezették a hitelkártya szolgáltatást is, amellyel a fiatalok már 18 éves koruk előtt elkezdhetik építeni a hitelpontszámukat.

Az utolsó ismert árbevétele a vállalatnak 100 millió dollár (kb. 38 milliárd forint), amit még 2021-ben könyveltek el. Ez 2022-ben várhatóan megduplázódhat, főleg, hogy a neobank az előző Super Bowl adásban reklámidőt vásárolt – röpke 7 millió dollárért (Az USA legnagyobb sporteseménye, kb. 100 millióan nézik). Mára már olyan népszerűségnek örvend a Greenlight, hogy több, mint 6 millió ügyféllel rendelkeznek. 

Már a bankokat is célozzák

A Greenlight idén bankoknak és credit unionoknak is elindította a szolgáltatását. A neobank a teljes szolgáltatását és applikációját “co-branded” (társmárkás) alapon megvásárolhatják és szolgáltathatják pénzintézetek a saját ügyfeleiknek. Ennek köszönhetően a pénzintézetek ügyfelei hozzáférést kapnak a neobank applikációjához és az összes szolgáltatáshoz. Az applikáció a Greenlight és a bank márkázásával jelenik meg.

Az új szolgáltatás gyorsan népszerű lett, fél év alatt közel 10 banki ügyféllel bővültek. A legnagyobb partnerük a Morgan Stanley, a világ egyik legnagyobb pénzintézete. Továbbá számos más regionális bankkal és credit unionnal kötöttek megállapodást.

Olyan családi banki szolgáltatásokat amelyeket a Greenlight tesz elérhetővé talán egy hagyományos banki szereplő sem nyújt. Ezzel szemben a Greenlightnak közel egy tucat neobanki versenytársa van, akik fiatalokat céloznak zsebpénzkártya szolgáltatásukkal. A négy legnagyobb ilyen szolgáltatónak összesen már több, mint 17 millió ügyfele van (beleértve a szülőket is). 

A bankoknak nyújtott szolgáltatásának népszerűségét látva úgy néz ki, a hagyományos bankok is belátták a családi bankolás fontosságát és előnyeit. 

(Forrás: Greenlight)

(Címlapkép: Greenlight)