A tavalyi év végén és az első idei hónapokban viszonylag elcsendesedett a BNPL szektor. Az utóbbi hetekben újra felélénkült a piac: folyamatosan érkeznek a termékfejlesztésről és esetleges szabályozásról szóló hírek. A Finastra legújabb hitelezési megoldása viszont megmutatja, hogy a fintech hitelezés nem csak BNPL-ig terjed.
A Finastra egy pénzügyi szoftver szolgáltató, amely újonnan ’Embedded Consumer Lending’ megoldásával hívta fel magára a figyelmet. A megoldás keretein belül a vásárlók POS-terminálokon keresztül vásárolhatnak részletre. A vásárlási élménybe való beágyazódás és a részletfizetés egyértelműen közös pont a legtöbb BNPL szolgáltatással.
Azonban amíg a BNPL általában kisebb összegeknél érhető el, a Finastra a magasabb értékű vásárlásokat célozza meg. Továbbá a személyes, fizetési termináloknál biztosított részletfizetés kapcsán is különbözik a kettő. A BNPL szektorban még csak kibontakozóban vannak a személyes vásárlási lehetőségek, így a Finasta most még képes lehet lépéselőnyt szerezni.
A megoldás nagyban épít a Finastra Banking-as-a-Service felületére, a közvetlen és a közvetett hitelezést elősegítve. A kereskedők például kiválaszthatják, hogy melyik hitelező termékeit lehessen elérni boltjaikban. A közvetítő vállalatok pedig ugyancsak igénybe vehetik egy hitelező forrásait, és saját kereskedői hálózatuknak értékesíthetik tovább a részletfizetési lehetőséget.
Egyes előrejelzések szerint a nemzetközi BNPL piac értéke közel 4 ezer milliárd dollár lehet 2030-ra. A beágyazott pénzügyi piacnak még fényesebb jövőt jósolnak, az akár a 7 ezer milliárd dollárt is megütheti. Érdekes lesz megfigyelni, hogy a Finastra mennyire lesz képes kiaknázni a két terület adta lehetőségeket ezzel a megoldással.
Forrás: The Fintech Times
Qayum Dániel
Borító: Mark OFlynn / Unsplash