A britek harmada használ beágyazott pénzügyi szolgáltatásokat

Három 18 és 34 év közötti brit felnőttből kettő használt beágyazott pénzügyi szolgáltatásokat az elmúlt évben az online fizetései során. A Temenos, egy felhőalapú banki platformszolgáltató friss kutatása rávilágít a beágyazott pénzügyi trendek elmúlt évekbeli robbanásszerű növekedésére.

Fogyasztói szokásaink megkövetelik, hogy a digitális szolgáltatások bárhol és bármikor elérhetőek legyenek. A beágyazott pénzügyi szolgáltatások ezt a kényelmet biztosítják, hiszen a tranzakció pénzügyi része ugyanazon a már ismert felületen megy végbe, ahol a vásárlás is. Talán a legismertebb példa az applikáción belüli fizetéseké, amelyekkel a felhasználók anélkül fizethetnek, hogy egy másik felületre irányítanák őket. Emellett a beágyazott pénzügyi szolgáltatások közé tartoznak például

  • a Buy Now Pay Later (BNPL) fizetések,
  • a felkerekítések a pénztárnál, amikor a különbözetet a felhasználó jótékony célra adományozhatja,
  • a biztosításkötés nagy értékű termékek vásárlásakor,
  • a hitelfelvétel a fizetéskor,
  • vagy az olyan e-pénztárca szolgáltatások, mint a PayPal és a Google Pay.

A jelentés szerint a britek 42 százaléka használt az elmúlt évben e-pénztárcás fizetési módokat, 51 százalékuk 18 és 34 év közötti. A növekvő használat azt mutatja, hogy a beágyazott pénzügyi lehetőségek kényelmes és felhasználóbarát megoldásokat kínálnak a mindennapi vásárlás során.

A fintech jelentés kitér a nyílt bankolás világszerte tapasztalható terjedésére és arra is, hogy a változó digitális ökoszisztémához alkalmazkodva új üzleti modellek jelennek meg. A Temenos szerint a Banking-as-a-Service (BaaS) modell megváltoztatja a pénzügyi szolgáltatások hagyományos megközelítését azzal, hogy védett, kontextualizált, végponttól végpontig tartó szolgáltatást hoz létre a fogyasztók számára.

„A kiskereskedőktől kezdve a légitársaságokon, a közösségi közlekedési alkalmazásokon át a kávézóláncokig a cégek kivétel nélkül beágyazzák a pénzügyi szolgáltatásokat online és mobil felületeiken. Ezzel növelik bevételeiket, erősítik az ügyféllojalitást és mélyebb betekintést nyernek a vásárlói szokásokba is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy ezek a szolgáltatások kezdenek valódi lendületet venni, különösen a Z generációs felhasználók körében, akik a zökkenőmentes és integrált online élményeket keresik a mindennapi életben. Ez új lehetőségeket kínál az inkumbens bankok, valamint az új belépők, például a Banking-as-a-Service szolgáltatók számára is”

– foglalta össze Kanika Hope, a Temenos stratégiai igazgatója.

Felismerve a trendet, több nagy szereplő is integrálta a beágyazott pénzügyeket. Az alternatív fizetési megoldások gyors növekedése azonban együtt jár a szabályozás szigorodásával is. A beágyazott pénzügyek egyes formái, mint például a BNPL terén fokozott szabályozási törekvések tapasztalhatók.

Forrás: Finextra, Temenos

Borítókép: Rupixen / Unsplash

Borbola Terézia