Zsebpénzkártya szolgáltatót vásárolt fel a NatWest

A NatWest brit bank felvásárolta a RoosterMoney-t, amely zsebpénzkártyát, valamint pénzügyi edukációs appot kínál gyerekeknek.

A 2016-ban elindított RoosterMoney appban a szülők által beutalt pénzt a gyerekek egy Visa debitkártyára töltve kapják meg, amit a szülők bármikor letilthatnak, ha elveszne. Emellett egyes kereskedőknél letilthatják a fizetési lehetőséget, ha nem szeretnék, hogy gyermekük olyan termékeket vásároljon, ami nem megfelelő számára. Az app valós idejű értesítéseket is küld a gyerekeknek és szülőknek egyaránt költéseikkel kapcsolatban. A további funkciók között van egy az érintésmentes fizetési limitet jelző megoldás (ez mutatja, hogy mekkora összegtől kell majd PIN-kóddal fizetni), jutalom táblázatok, valamint emlékeztetők, melyek segítenek a gyerekeknek a rájuk kiosztott teendők elvégzésében és ezáltal megtakarításokra ösztönzik őket. 

Simon Watson, a NatWest Group lakossági üzletágának fiatalokért felelős vezetője így kommentálta a felvásárlást: “Azt szeretnénk, ha a NatWest lenne a legkönnyebb és leghasznosabb bank a családoknak és a gyerekeknek. A Rooster egy briliáns appot hozott létre piacvezető funkciókkal, ezért izgatottak vagyunk, hogy ezeket elhozhatjuk a NatWest ügyfeleinek.”

A RoosterMoney egyébként több, mint 130 ezer ügyféllel rendelkezik Nagy-Britanniában, a NatWest ügyfelek pedig néhány hónapon belül hozzá is férhetnek majd a szolgáltatáshoz. A felvásárlással a NatWest egyértelműen reagálni szeretne a családi bankok előretörésére, ezek a szolgáltatók ugyanis az inkumbens bankok junior számlamegoldásainál sokkal összetettebb és ügyfélbarátabb termékpalettával rendelkeznek. Ezért nem meglepő, hogy idén már számos családi bank ért el jelentős sikereket mind az ügyfélakvizíció, mind a tőkebevonások terén. A családi bankolásról írt elemző cikkünk itt érhető el.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond