Vélemény: Digitális transzformáció

A folyamatosan alakuló felhasználói szokások és igények, a vállalatok költség és folyamat optimalizációs elvárásai, és a mérhetőség iránti vágy alapján egyre inkább úgy fest, a digitalizáció egy elkerülhetetlen elem lesz azok számára, akik egyelőre kivárásra játszanak, játszottak.

Annak ellenére, hogy a téma már évek óta forog előadásokon, szakmai körökben, meetingeken, tanácsadók anyagaiban, legyünk őszinték: valós, a bőrünkön érezhető változások viszonylag lassan épülnek be a mindennapjainkba. Persze az sem könnyíti meg a dolgot, hogy a legtöbb esetben eltérő jelentéssel bír sokunk fejében a kifejezés, arról már nem is beszélve, hogy alkalomadtán hajlamosak vagyunk megfoghatatlan misztikumként kezelni a témát.

Számomra a digitális transzformáció azt jelenti, hogy:
Az adott cég/szervezet elkezdi belekódolni a vállalat DNS-ébe a digitális gondolkodást.

Ha a vállalatunk már rendelkezik online szakemberekkel, vagy digitális divízióval, akkor az első félénk lépések megvannak az úton, de nagyon távol vagyunk továbbra is a fenti megfogalmazástól. Hiszen ez nem csak egy kommunikációs felület, egy értékesítési csatorna, vagy ügyfélszolgálati pont – hanem minden egyes területet érint. A beszerzési és pénzügyi területnek értenie kell, hogy bizony a kattintási vagy megjelenési árakat nem lehet mindenhol a tender folyamatba bele tárgyalni – hiszen ezek kis túlzással percről percre változhatnak. Vagy az IT-nek, hogy a „működik” már nem elég, hanem gyorsnak és stabilnak is kell lennie a rendszernek stb…

Véleményem szerint akkor vagyunk jó úton, ha a cégünkben kis túlzással nem születik meg úgy döntés, hogy ne vizsgálnánk meg, hogy ez digitális aspektusból mit jelent, és ne kellene azt kimondani, hogy ott is működnie kell, vagy akár azt, hogy ott nem kell működnie.

Például:

  • Termékfejlesztés esetén alapvető elvárás legyen, hogy a termékünk emberi segítség nélkül is eladható legyen.
  • A kommunikációs anyagok éljenek meg akár statikusan képként – különböző álló/fekvő méretekben –, a videó vegye figyelembe a felületi adottságokat, felhasználói szokásokat.
  • Ha adattárházat, CRM rendszert fejlesztünk, akkor a digitális térben születő ügyféladatok is kerüljenek be az alapelvárások közé.
  • Ne csak a belső működéséhez elengedhetetlen szinthez kössük az IT rendszerek SLA-ját, hanem az online ügyfélkapcsolati pontokhoz is.
  • Az online adatokat/statisztikákat építsük be az üzlet életébe – ne csak a digitális divízió dolgozzon vele!

Teljes cikk

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.