Telefonos játék egy banktól – nem mindennapi újdonság érkezett

Gyerekeknek és tinédzsereknek szóló mobiljátékot dob piacra a Greenlight. A családi bank a fiatalokat és szüleiket szolgálja ki hasznos pénzügyi megoldásokkal. Alapvető szolgáltatásai mellett az atlantai székhelyű vállalat fontos küldetésének tekinti, hogy támogassa a gyerekeket a hasznos szokások és ismeretek elsajátításában. Ezt a célt szolgálja a most bejelentett pénzügyi edukációs játék is.

Közleményében a Greenlight kiemelte, a pénzügyi ismeretszerzést a szülők és a gyerekek is fontosnak tartják. A fintech cég kutatásai szerint a tinik 93 százaléka szerint enélkül nem tudják majd elérni céljaikat az életben, a szülők 97 százaléka pedig egyetért velük. Mégis azt látjuk, hogy világszerte rengeteg országban – így a Greenlight hazájában, az USA-ban is – messze elmaradnak a szükségestől a fiatalok témában való ismeretei. 

Valakinek tennie kell valamit

A Greenlight szerint a probléma annak tudható be, hogy kevés olyan kurzus és tananyag áll rendelkezésre, amely valóban praktikus tudásszerzést tesz lehetővé. Olyannyira, hogy a felnőttek is bizonytalanok a legfontosabb kérdésekben, mert bizonyos dolgokat sosem értettek meg. Generációs lemaradást kell tehát behozni, amit a jelek szerint a Greenlight kész orvosolni.

A vállalat célja az volt, hogy olyan megoldást kínáljon, ami nem csupán hasznos, de még élvezetes is. Szerették volna a pénzügyi edukációt kötelező tanulásból szabadon választott szórakozássá tenni. Ezért döntöttek végül úgy, hogy olyan telefonos játékot hoznak létre, ahol a tanulás élvezetes kihívásokba és feladatokba csomagolható. 

Szintet léphetnek a fiatalok

A Level Up névre keresztelt játékot tudósokkal és játék dizájnerekkel közösen alkották meg. Utóbbiak részvételének köszönhetően vizuálisan vonzó külsőt kapott a játék, amire szükség is lesz a fiatalok figyelmének megragadásához. Játék közben a gyerekek hasznos pénzügyi tippeket kapnak, amelyeket rendszeresen gyakorolhatnak, így azok idővel pozitív szokásokká válnak. 

A Level Up olyan témákat fed le, mint a pénzköltés, a befektetés, a pénzkeresés, vagy épp a megtakarítás. De nem csak az elméleti alapok lefektetésére van lehetőség, a pénzügyi ismeretek alkalmazása és a témában való önbizalom fejlesztése is prioritást élvez. A játékosok a tanultakat kontextusba helyezik és való életből hozott példákon keresztül az alkalmazásukat is megtanulják.

A pénzügyi edukáció nem játék – vagy mégis?

Szintén a szórakozást segíti elő, hogy a kihívásokat történetek köré fűzik fel, menetközben pedig különböző formátumú tartalmak váltják egymást a képernyőn. Azáltal, hogy felváltva találkoznak szavakkal, képekkel, és hangokkal, javul a hosszú távú memorizálás esélye. 

A kihívások sikeres teljesítéséért virtuális érmék járnak, amelyek értékes jutalmakra válthatók. A szülők pedig saját applikációjukból követhetik nyomon gyermekük haladását és biztathatják őket a konzisztens tanulásra.

“A Greenlight küldetésének tekinti, hogy minden gyermeket segítsen az egészséges pénzügyi szokások elsajátításában és meggyőződésünk, hogy a Level Up sokat fog segíteni a cél elérésében. A játékosok olyan ismereteket szereznek majd meg, melyekre későbbi életükben hatalmas szükségük lesz. Mindezt pedig élvezetes, játékos elemekkel tűzdelt tartalmak segítségével tehetik meg, melyek segítik őket az új ismeretek gyakorlatba való átültetésében.”

Jennifer Seitz, a Greelight edukációért felelős igazgatója.

Folytatódik a menetelés

Eseménydús évek állnak a Greenlight mögött, amely mára a világ legnagyobb családi bankja. A gyerekek pénzügyi edukációjára és kiszolgálására szakosodott vállalat két éve hajtotta végre utolsó tőkebevonását, akkor 260 millió dollárt kapott befektetőitől. 

Ebből a pénzből sok mindenre jutott azóta. Elkezdték kiszolgálni a fiatal felhasználók szüleit, őket mostanra egy befektetési platformmal és egy olyan hitelkártyával várja a vállalat, amivel hatékonyan takaríthatnak meg gyermekük jövőjére. Tavaly pedig még az Super Bowl félidejében is megjelentek a hirdetők között. A fél perces reklámért 6,5 millió dollárt fizetett a Greenlight, ami pontosan érzékelteti a fintech cég egyre növekvő jelentőségét. 

(Forrás, borító: Greenlight)

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.