A nagykönyv szerint robog tovább a Greenlight

Folytatja agresszív terjeszkedését az atlantai székhelyű Greenlight. A gyerekek pénzügyi kiszolgálására szakosodott fintech a napokban bejelentette új hitelkártya termékének érkezését. Az új megoldástól sokat várnak a vállalatnál, a jelenlegi gazdasági körülmények között pedig okkal számítanak jelentős érdeklődésre. 

A Mastercard hitelkártyákkal ezúttal nem a gyerekeket, hanem szüleiket veszi célba a Greenlight. Minden a kártyával történő vásárlás után 3 százalékos cashback (pénzvisszatérítés) jár, ami a szülők automatikusan befektethetnek. A pénzt részvényekbe és befektetési alapokba (ETF-ekbe) is helyezhetik, így hatékonyabban tudnak spórolni a nagyobb családi költségekre.

A hangsúly a kényelmen és a biztonságon van

A vállalat vezérigazgatója, Tim Sheehan elmondta, a Greenlight előre kiválasztja a biztonságosnak ítélt ETF-eket, a szülők pedig eldönthetik, hogy szeretnének-e befektetni ezekbe. Amennyiben igen, akkor a folytatásban nincs dolguk, hiszen minden cashback azonnal átkerül az alapokba, de lehetőség van különálló részvények vásárlására, vagy a cashback bankszámlára való kiutalására is.

A hitelkártya pozicionálásakor a Greenlight látványosan igyekszik hangsúlyozni, hogy alkalmas lehet a gyerekek megtakarításra való oktatására, a gyakorlatban ugyanakkor nem tér el jelentősen egy tipikus hitelkártyától. Fontos előnyként emelik ki, hogy a cashback befektetése automatizálható, így a szülőknek nem kell rendszeresen foglalkozniuk a manuális folyamatokkal. 

Nem egyedülálló, de átgondolt újításról van szó

Ezzel együtt nem beszélhetünk kiemelkedő fintech újításról, hiszen a Bank of America, a Fidelity és a Charles Schwab is kínál olyan hitelkártyákat, amelyek automatikusan befektetik a cashback formájában kapott jutalmakat. A Greenlightnál abban bízhatnak, hogy a családok támogatására és a gyerekek szükségleteinek kielégítésére helyezett fókusz segít érdeklődést generálni a megoldás iránt. 

A vállalat CEO-ja azt is elárulta, elgondolkodtak, hogy a cashback mögé egy 529-es számlát rendeljenek, végül azonban elvetették ezt az ötletet. Az 529 egy Amerikában ismert számlatípus, amely adózási kedvezményekkel kecsegtet a szülőknek, az ott elhelyezett pénzt azonban csak a gyerekek oktatására lehet fordítani. A Greenlight felmérései szerint a szülők többsége inkább hajlandó lemondani az adókedvezményről, cserébe azért, hogy maga dönthesse el mire költi a megtakarított pénzt.

Világos igényt szolgálnak ki 

A jelenleg tapasztalt magas infláció különösen relevánssá teszi ezt a szolgáltatást a Greenlight részéről, a 3 százalékos fix cashback ráta pedig kedvezőnek mondható. A Greenlight családi bankként főleg a gyerekek pénzügyi kiszolgálására törekszik, ugyanakkor jó ideje látszik, hogy a szülőkre is elkezdtek jobban odafigyelni. Ez logikus, hiszen a vállalat páratlan lehetőséget kap arra, hogy a gyerekükön keresztül ügyféllé váló felnőtteket olyan megoldással targetálja, amelyek hatására idővel rendes bankszámlát és banki termékeket kínálhat nekik.

Nagy célok, fontos szükségletek

Az, hogy a Greenlight családi bankból neobankká váljon még arrébb van, hiszen a felnőtteknek szóló banki megoldások kínálatához további engedélyekre és teljes szabályozói megfelelésre lesz szükség a fintech-től. Ezzel együtt elindultak az úton, a most bejelentett hitelkártya megoldás pedig újabb lépéssel közelebb viszi őket vélt céljukhoz. 

A vállalat legutóbb tavaly tavasszal vont be friss tőkét, akkor 260 millió dollárhoz jutott, amivel 2,3 milliárd dollára nőtt az értéke. Az ambiciózus termékfejlesztés és a fokozott marketing tevékenység – köztük egy Super Bowlos megjelenés – ugyanakkor hamarosan egy újabb kört is szükségessé tehetnek. Ami a legfontosabb eredményeket illeti, a 2021-es pénzügyi évet több, mint 100 millió dollár bevétellel és 5 millió ügyféllel zárta le a fintech.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.