A fintechek a Super Bowlon is ott vannak

Az amerikai futball szerelmeseinek nagy nap volt a tegnapi, hiszen ekkor került megrendezésre a Super Bowl 56. kiadása. A kifejezetten izgalmasan alakuló találkozó mellett azonban minket még egy dolog lenyűgözött. A klasszikus félidei reklámszünetben felvonult néhány nagyvállalat, de a sorba ezúttal a Greenlight családi bank is beiratkozott. 

A Greenlight úgy tűnik nagy értéket látott a megjelenésben, hiszen hajlandó volt érte mélyre nyúlni a zsebében. Egy 30 másodperces reklám idén rekord összegbe, egész pontosan 6,5 millió dollárba került, az atlantai fintech tehát nagyjából ennyit fizetett a lehetőségért. Ez egy fintech cégtől még mindig szokatlannak minősül, noha volt már példa hasonlóra. A Klarna BNPL szolgáltató tavaly jelent meg az eseményen hirdetőként, a Maya Rudolph színésznő főszereplésével készült reklám pedig osztatlan sikert aratott a közönség körében. 

A Greenlight is egy ismert színész bevonása mellett döntött, a családi bank Ty Burrellt kérte fel. A reklámban – ami ezen a linken megtekinthető – Burrell valódi ámokfutásba kezd, minden neki felkínált méregdrága terméket megvásárol. A végén pedig egy ezt végignéző családapa emlékezteti gyermekeit, hogy ők pontosan az ilyen esetek elkerülése végett használják a Greenlightot. 

Az egyszerű, de hatásos csattanó a nézők többségének tetszését is elnyerte, a Greenlight pedig bizonyára egy nagyobb ugrást tapasztal majd a regisztrációk számában a következő időszakban. Az mindenesetre kétségtelen, hogy a fintech szektor érettségét tekintve mérföldkőhöz ért. Ezt kiválóan igazolja a tény, hogy mostanra minden évben akad egy-egy vállalat, amely 5-6 millió dollárt sem sajnál a legnagyobb amerikai sporteseményen való megjelenésre.

Bátorfi Botond