Nagy a verseny a legzöldebb magyar bank címért

Látványosan felpörögtek a fenntarthatósággal kapcsolatos események a magyar bankszektorban. A hazai piac szereplői közül most a Magyar Bankholding tett fontos bejelentést: csatlakozik a Mastercard globális zöld koalíciójához.

A Bankholding fúziós folyamatainak jövő tavaszi lezárultával a második legnagyobb bank lesz Magyarországon, érdemes tehát követni a törekvéseiket. A bank idén nyáron hozta nyilvánosságra ESG stratégiáját, amelyben környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási területen fogalmazott meg fontos célokat. 

Zöld irányba halad a Magyar Bankholding

A zöld láb eddig is nagy szerepet kapott, a bank például fontos célnak tekinti a lakosság fenntartható pénzügyi ismereteinek bővülését. A Mastercard Priceless Planet Koalíciójának célja, hogy 2020 és 2025 között 100 millió fát ültessen el szerte a világban. A csatlakozással a Magyar Bankholding szándéka az, hogy a fiatalabb generációkat edukálja a fenntarthatósággal és a zöld pénzügyekkel kapcsolatban. 

Az elkövetkezendő hetekben meg is kezdődik az együttműködés. A bank hasznos tartalmakkal igyekszik megragadni majd a lakosság figyelmét. Különösen fontos lesz a praktikus ismeretek átadása, hogy a hallgatóság hatékony cselekvésbe is kezdhessen.

El kell oszlatni a tévhiteket

A bejelentést tartalmazó sajtóközleményben szó esett arról is, hogy népszerűsíteni szeretnék a digitális kártyák használatát. Ez azért is fontos, mert sokan tévesen a fenntartható anyagokból készült kártyákat tekintik zöldnek. A valóság ezzel szemben az, hogy ezek is rengeteg károsanyag-kibocsátással járnak, így  a gyártás, a tárolás és a szállítás is ugyanúgy végbemegy, mint a klasszikus plasztik kártyáknál. A valóságban tehát nincs zöldebb a digitális kártyáknál.

„A fenntarthatóság megteremtése mindannyiunk feladata – ezért fontosnak tartjuk, hogy saját vállalásaink mellett a lakossági ügyfeleinket is minél inkább a zöld irányba tereljük, fenntarthatóságot előtérbe helyező szokásokra ösztönözzük őket, és felhívjuk a figyelmüket a zöld pénzügyi termékek nyújtotta előnyökre. Éppen ezért jelentős számunkra, hogy egy olyan jelentős partner koalíciójához csatlakozhatunk, mint a Mastercard” – mondta Puskás András, a Magyar Bankholding elnöki főtanácsadója.

Folytatódik tehát a versenyfutás, egyre többen szeretnék elmondani magukról, hogy ők a legzöldebb magyar bank. Az eddigi törekvésekről korábban már írtunk, reméljük a jövőben is lesz okunk így tenni.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Borító: Depositphotos)