Már tanácsadó cégek is komolyan veszik a metaverzumot

A PwC hongkongi leányvállalata digitális telket vásárolt a Sandbox metaverzumában. Az NFT formában meghatározott telek vételárát nem hozták nyilvánosságra, azonban a piaci árak szerint 10 ezer dollár körüli összeget fizethettek érte, vagyis több, mint 3 millió forintot.

A metaverzum egy digitális térbe helyezett, új társadalmi berendezkedést jelöl, amelyben a közösségi interakciók során jelen van a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság, valamint a digitális gazdaság is. Bár a fogalom újszerűnek tűnhet, a metaverzum kezdeményezések egyáltalán nem újkeletűek.

A 2004-ben bemutatott világhírű videójáték, a World of Warcraft is beleillik a metaverzum leírásába. Felhasználói a játék során szinte egy párhuzamos digitális életet éltek, ahol a világ más pontjairól is kapcsolatba léphettek emberekkel, valamint digitális tárgyakkal gyarapíthatták vagyonukat.

A metaverzum kezdeményezések a Meta (korábban Facebook) név- és profilváltása után váltak felkapottá. A PwC ezt a hullámot szeretné meglovagolni, ezért részben kísérleti célból, részben előre tekintő üzleti logika alapján léptek be a Sandbox világába. Míg a tanácsadói szektorban az elsők közé tartoznak, addig olyan divatcégek, mint az Adidas vagy a Nike már aktívan építkeznek a metaverzumra.

Természetesen a Sandbox is sokat profitál a metaverzumok népszerűségéből. A Meta-névváltás következtében 80 centről egy ponton 8,40 dollárig ugrott fel tokenük, a SAND ára. A PwC bejelentése után megint egy 14 százalékos ugrást tapasztaltak az árfolyamban. Digitális telek termékük, a LAND is egyre nagyobb befektetői népszerűségnek örvend, nem véletlen tehát, hogy a PwC is megfelelőnek találta kísérleti lépéséhez.

Forrás: CoinDesk

Qayum Dániel