A hazai HR-szakmában is újszerűnek számító gamifikált – más néven játékosított – preboarding folyamatot vezetett be a Magyar Bankholding. A preboarding szakasz (vagyis az állásajánlat elfogadásától a belépés napjáig tartó folyamat) teljesen a digitális térben zajlik.
Az új kollégák lojalitását és magabiztosságát a cég hatékony onboarding programja erősen meghatározza. Ebben az időszakban ismeri meg az új belépő a szervezet működését és felépítését – a csapatba való beilleszkedésnek ez egy kiemelten fontos szakasza.
A Magyar Bankholding – amely néhány hete mutatta be formálódó szuperbankjának az arculatát – az onboarding programját a hazai szektorban is innovatívnak számító eszközökkel fejlesztette ki. Idén októberben már az onboardingot megelőző, preboarding folyamatot is elindította a vállalat. A rendszer bevezetése illeszkedik a bankcsoport HR stratégiájába, amelynek egyik fő eleme a folyamatok digitalizálása.
Az online preboarding az állásajánlat elfogadása és a belépés közötti időszakban érhető el a bankcsoport újonnan felvett munkatársainak. A program különlegessége a gamifikáció, ugyanis a teljes digitális folyamat játékosított.

A Magyar Bankholding preboardingja során minden folyamat online történik. Az új belépők a digitális térben tizenhárom egymásra épülő helyszínen küldetéseket teljesíthetnek párbeszédeken, minijátékokokon és kvízeken keresztül. A küldetések közt hangsúlyos téma a fenntarthatóság. A játékosok a beléptetés során fákat gyűjthetnek. Ezeket a fákat később a valóságban közösen lehet elültetni.
A rendszerben eltöltött idő és a feladatok sikeres megoldása során a kollégák virtuális pénzt gyűjtenek, amelyet ajándéktárgyak formájában tudnak levásárolni az első munkanapjukon.
A vállalat célja, hogy a játékosított folyamat során élményszerűen tudják átadni a belépéshez szükséges információkat és csökkenthetik a munkahelyváltással járó esetleges félelmeket.
„A digitalizált preboardinggal már a belépés előtti időszakban fel tudjuk építeni az elköteleződést – a megfelelően összeállított játékos elemek, vonzó vizuális köntösben, biztosan sokáig emlékezetesek maradnak”
– nyilatkozta Dobi Kitti, a Magyar Bankholding HR-területért felelős vezérigazgató-helyettese.
A preboarding felületet a Games for Business fejlesztette. Októbertől találkozhatnak vele a Magyar Bankholdinghoz csatlakozó új kollégák.
(Borítókép: Magyar Bankholding)