Innovációra ösztönzik a bankokat a B2B fizetések terén

A pénzintézetek világszerte azon dolgoznak, hogy a fogyasztói tranzakciókban elvárt gyorsaságot és kényelmet átültessék a vállalkozások közötti (B2B) fizetések világába.

Bár a jelenlegi makrogazdasági környezet hatalmas csapást mért a vállalkozásokra, Patricia Montesi, a Qolo fintech cég ügyvezetője úgy vélekedik, hogy a válság segíteni fog a fintech világ körüli őrület csillapításában és megtisztítja a szektort a felesleges cégektől.

Ennek következtében a Qolo olyan bankokkal dolgozik együtt, amelyek meg akarnak szabadulni az évtizedes alaprendszerektől, és ki akarják használni a digitalizáció által kínált üzleti lehetőségeket. A cég megoldása abban áll, hogy saját technológiáját a régi rendszerekre építi fel, hogy a pénzügyi közvetítők számára a B2B-piac hatékony kiszolgálásához szükséges modern funkciókat biztosítsa.

Montesi megfigyelései egybecsengenek a PYMNTS “The New User Experience: Tracking the Consumerization of B2B Payments” című jelentésének megállapításaival. A felmérés a legalább 500 millió dolláros vagy annál nagyobb vagyonnal rendelkező pénzügyi közvetítők vezetőinek meglátásait összegezte. A megkérdezettek mind olyan ügyfeleket szolgálnak ki, akiknek bevételei kevesebb mint 20 millió dollár és több mint 1 milliárd dollár közötti éves szinten van. A jelentés megállapította, hogy a pénzügyi közvetítők kevesebb mint egyharmada tartja “nagyon” vagy “rendkívül” hatékonynak az általuk kínált megoldásokat a B2B fizetések terén. Ugyanakkor 64%-uk “nagyon” vagy “rendkívül” hajlandó új technológiákat bevezetni, hogy csökkentsék az ügyfeleik által tapasztalt súrlódásokat.

Ugyanakkor az azonnali, valós idejű B2B-fizetések által kínált előnyök mellett vannak olyan hátrányok, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ilyen például az elveszett pénzeszközök visszaszerzésének nehézségei és a csalások valós idejű megelőzésének kihívása. Montesi szerint a vállalkozásoknak a megfelelő partnerek kiválasztása kulcsfontosságú a probléma kezeléséhez, és rámutatott a Qolo és a ThetaRay mesterséges intelligenciával foglalkozó kiberbiztonsági vállalat közelmúltbeli partnerségére, amely segít megerősíteni a csalás és pénzmosás elleni védelmet.

(Forrás: PYMNTS)

(Címlapkép: Depositphotos)