Heti fintech hírösszefoglaló

Könnyebben áttekinthetővé teszi szuperappját a Revolut

A mostanra 15 millió ügyféllel és egy rendkívül széles termékpalettával rendelkező Revolut úgy döntött, újabb lépést tesz a pénzügyi szuperappá válás útján, melynek keretein belül igyekszik könnyebben navigálhatóvá és áttekinthetőbbé tenni az app felületét az ügyfelek számára. Az újítás lényege, hogy a felhasználói élmény személyre szabhatóvá és egyszerűbbé vált. Ez a trend a fintech appok esetében újdonságnak számít, Kínában azonban az egyaránt egy milliárd feletti ügyféllel rendelkező WeChat és AliPay esetében alapvetésnek tekinthető.

A Mastercard 10 millió eurós segéllyel támogatja Indiát a COVID elleni küzdelemben

Az amerikai kártyatársaság friss közleménye szerint a vállalat 10 millió euró értékű adománnyal segít a járvány miatt válságos helyzetben lévő Indiát. Az ázsiai országban a napi megbetegedések száma több, mint 350.000 főt számlál, az egészségügyi rendszer pedig nem képes kezelni a kialakult helyzetet. A vállalat a projektet a Mastercard Impact Fundból finanszírozza, és a támogatásokat első sorban a következő célokra ajánlotta fel: oxigénellátás javítása az ország egészségügyi intézményeiben, általános támogatás a helyi kórházaknak, valamint a Mastercard helyi munkatársainak direkt támogatása a COVID elleni küzdelemben.

Tőzsdei bevezetésre készül a Marqeta

A kártyakibocsátással és fizetési szolgáltatásokkal foglalkozó Marqeta a hírek szerint tőzsdei bevezetést tervez az idei év folyamán. Egyes értesülések szerint a fintech cég értéke a jelenlegi 4,3 milliárd dollárnak több, mint triplájára, akár 15 milliárd dollárra is növekedhet egy sikeres IPO esetén. A Marqeta azt nyilatkozta, hogy május 14-én hozzák nyilvánosságra a tőzsdére lépést illető terveiket, melyben valószínűleg bejelentik majd a februárban szárnyra kapott hírt, miszerint a prospektust már le is adták az amerikai tőzsdefelügyeletnél (SEC).

A fiatalabb generációk a leginkább nyitottabbak az open bankingre

A 35 éven aluliak körében növekszik leggyorsabban a nyílt bankolás iránti igény. A jelenség mögött az állhat, hogy a korosztály tagjai által leadott minden ötödik hitelkérelem visszautasításra kerül az Opinium ügynökség 2000 brit felnőttet tömörítő felmérése szerint. Az anyagból kiderül, hogy a 35 év alattiak esetében háromszor nagyobb az esélye annak, hogy a világjárvány miatt csökkent a bevételük, mint az idősebb korosztálynál, ez pedig a hitelhez való hozzáférésüket is negatívan befolyásolta a jelek szerint.

Számla asszisztenst indít a Tide a késedelmes fizetések kezelésére

Tide brit pénzügyi platform bejelentette, hogy május közepén új számlasegédet indít, ami segíti a kisvállalkozásokat, hogy számláik időben kifizetésre kerüljenek.