Heti fintech hírösszefoglaló

A Paynetics felvásárolta a Wirecard vállalati kártya portfólióját

A bolgár Paynetics felvásárolta a Wirecard Egyesült királysági és írországi vállalati kártya portfólióját. Az ügylet során a Paynetics átveszi Wirecard infrastruktúrájára és technológiájára támaszkodó kártyaprogramokat, amivel új bevételi forráshoz jut, és növeli piaci részesedését a vállalati kártyák piacán. Érdekes tény, hogy a Wirecard néhány évvel ezelőtt a Cititől vásárolta meg annak vállalati ügyfélportfolióját, amit most továbbadni kényszerült.

Sencsen és a Kínai Központi Bank 10 millió Yuan digitális pénzt ad ajándékba

A kantoni metropolisz bejelentése szerint a Kínai Központi Bankkal együttműködésben 10 millió Yuan értékű digitális Renminbitet sorsolnak ki 50 000 szerencsés nyertes között. A Hongkong szomszédságában elfekvő város ad otthont többek között a WeChat közösségi platform, és a WeChatPay-t üzemeltető Tencent vállalatcsoportnak, és Kína egyik technológiai központjának tekinthető.

Újabb neobankot hoztak létre exbankárok

Érdekes tendencia rajzolódik ki az elmúlt időben: egyre több olyan esetet látunk, ahol klasszikus pénzintézetekből, vagy akár első generációs fintechekből kiugrott bankárok hoznak létre neobankot. Legutóbb arról adtunk hírt, hogy elindult a Capital One és a PayPal korábbi alkalmazottjaiból álló új formáció, az amMastercard – év bankja 2020erikai középosztályt célzó One.

A Revolut banki engedélyt szerezne Amerikában

A CNBC cikke szerint az európai kontinens legnagyobb digitális bankja – közel 13 millió felhasználóval – a Revolut közel áll az amerikai digitális banki engedély igényléséhez. 

Mastercard – év bankja 2020

Tizenötödik alkalommal rendezik meg a Magyarországon működő, lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok legrangosabb seregszemléjét, a Mastercard – év bankja versenyt. A megmérettetés célja ezúttal is az, hogy a bankszakma és az ügyfelek figyelmét egyaránt felhívja a hazai pénzintézetek kiemelkedő eredményeire, újításaira és fogyasztóbarát szolgáltatásaira. Idén egy olyan új kategóriában is versenyezhetnek a bankok, amelyben a digitális ügyfélélmény növelését és az új digitális szolgáltatások bevezetését díjazzák.