Digitális platformot indít vállalati ügyfeleknek a Citi

A Citi Bank bejelentette, hogy digitális platformot indított el üzleti ügyfelei számára, amely egy helyen gyűjti össze az felhasználók összes banki termékét és szolgáltatását. A rendszert már beizzították az Egyesült Államokban, ahol az ügyfelek kétharmada aktívan használja a felületet. A tervek szerint az év második felében Ázsiában és az Egyesült Királyságban is tesztelni fogják.

A CitiDirect Commercial Banking platform 360 fokos, átfogó képet nyújt az ügyfeleknek a pénzügyi helyzetükről. A felületen értesülhetnek majd a készpénz, kölcsönök, tőzsde, FX (valutaváltás) és egyéb szolgáltatások és ügyfélbevonás terén. A döntéshozatalt pedig egy adatelemzésen alapuló betekintési szolgáltatás fogja megkönnyíteni. A Citi ezzel a vállalati ügyfelek globális elvárásainak szeretne megfelelni, és lehetővé tenni, hogy egy helyen tudjanak a Bankkal ügyeket intézni.

A rendszer már él az Egyesült Államokban, ahol az ügyfélbázis több mint kétharmada aktívan használja. A rendszert az év második felében tesztelik majd Hongkongban, Indiában, Szingapúrban és az Egyesült Királyságban.

A bank azt állítja, hogy a CitiDirect a döntéshozatalhoz szükséges adatvezérelt betekintéseket kínál, és hatékonyan kezeli a napi banki interakciókat. Az ügyfelek digitálisan is nyithatnak számlákat, és új termékeket és szolgáltatásokat igényelhetnek. Mark Sugden, a CitiDirect Commercial Banking és Digital Transformation vezetője szerint az új banki platformot ügyfélközpontú szemlélettel tervezték és építették: 

“Az eredmény egy innovatív platform, amely válaszol ügyfeleink összetett igényeire és egyszerű, intuitív digitális banki élményre vonatkozó elvárásaikra.”

A nagybankok is nekiálltak a digitalizációnak

A digitális technológiák már most is számos banki szolgáltatást átalakítottak. Beleértve a számlanyitást, a tranzakciók kezelését, a hitelkérelmek benyújtását és a befektetési döntések támogatását. A jövőben a mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulás további lehetőségeket nyithat meg. A Revolut például robottanácsadókat vezet be az USA-ban, a Google pedig pénzmosást észlelő, MI alapú szoftvert fejlesztett ki bankoknak. A legnagyobb bankok már mind MI alapú asszisztenst használnak az ügyfélszolgálat egyszerűsítésének érdekében. A blokklánc technológia is új lehetőségeket teremthet a tranzakciók nyomon követésében és a szerződések automatizálásában.

Az ügyfélközpontúság jelentősége is növekvő a banki világban. Egyrészt, a digitális technológiák lehetővé teszik a személyre szabott szolgáltatásokat, amelyek az ügyfél egyedi igényeihez igazodnak. Ilyen lehet például a CitiDirect Commercial Banking platform adatvezérelt betekintési funkciója. Másrészt a bankoknak olyan termékeket és szolgáltatásokat kell kínálniuk, amelyek valódi értéket teremtenek az ügyfelek számára, és segítik őket pénzügyi céljaik elérésében. A fintechek térnyerése az elmúlt években többek között az ügyfélközpontú termék- és szolgáltatásfejlesztésnek is köszönhető, így a bankoknak elengedhetetlen, hogy felzárkózzanak ezen a területen.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)