A legnagyobb bankok is AI-vezérelt asszisztenst használnak

A BNP Paribas Securities Services bemutatta a NextGen Online (NOA) nevű új virtuális asszisztenst ügyfélszolgálati portálján, a NeoLink-en. Az Amelia által fejlesztett társalgási AI eszközzel létrehozott digitális segítő fejlett gépi tanulást használ a kontextus megértéséhez. Ezzel párhuzamosan javítja az általános felhasználói élményt.

A NOA fő feladata, hogy a BNP Paribas mögöttes rendszereivel való interakció révén segítsen a felhasználóknak megtalálni a keresett konkrét adatokat. Mindezt a megbízható szolgáltatás biztosítása érdekében válogatott API-k segítségével könnyíti meg.

A kezdeti induláskor a NOA elsősorban az elszámolással, készpénzzel, piaci információkkal és letétkezeléssel kapcsolatos lekérdezéseket fogja kezelni. A bevezetés első szakasza ezekre a területekre összpontosít. A későbbi tervek között szerepel a NOA képességeinek kibővítése a felhasználók teljes befektetési ciklusra kiterjedő támogatására.

A NOA angol és francia nyelven is elérhető lesz a felhasználók számára, és a NeoLink platformon a hét egy napját leszámítva a hét minden napjának 24 órájában elérhető lesz.

A NOA bevezetési terve magában foglalja a bevezetést az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Jersey, Írország, Kolumbia és Brazília intézményi ügyfelei számára a NeoLink platformon keresztül. A további országok további elérhetőségét az év hátralévő részében tervezik megvalósítani.

Jó befektetésnek tűnik elsőre az új szolgáltatás

Philippe Ruault, a BNP Paribas Securities Services adat- és digitális átalakulásért felelős vezetője kihangsúlyozta a NOA értékét. Véleménye szerint a virtuális asszisztens újszerű, személyre szabott élményt nyújt az ügyfeleknek. Hangsúlyozta, hogy azáltal, hogy az ügyfelek éjjel-nappal hozzáférhetnek adataikhoz, a NOA lehetővé teszi számukra, hogy időt takarítsanak meg és nagyobb hozzáadott értékű tevékenységeikre koncentráljanak.

Lanham Napier, az Amelia elnöke büszke a BNP Paribas-szal való együttműködésre. Kiemelte, a hatékonyság, a pontosság és a kiváló tapasztalatok döntő szerepét a versenyképes befektetési banki ágazatban, ezen fog múlni a mostani újítás sikeressége is. Napier elmondta továbbá, hogy az Amelia örömmel várja a BNP Paribas-szal való további partnerséget. Céljuk, hogy megfeleljenek a BNP Paribas működési és kereskedelmi igényeinek. Az Amelia egyébként már közel tíz éve segítenek a vállalkozásoknak világszerte hasznosítani a társalgási AI erejét.

(Forrás: Asset Servicing Times)