Végleg megszűnik a Yolt, az ING digitális brandje. A holland bank még 2017-ben hozta létre az új márkát, amellyel azt kívánta üzenni a nyilvánosságnak, hogy kész a legmodernebb pénzügyi megoldásokkal előállni ügyfeleinek. Noha a banknak több sikeres digitalizációs projektje volt az évek során, a Yolt története nem mondható sikeresnek. Az eset rávilágít arra, hogy nem elég hivatkozni a trendi fintech megoldásokra, érteni kell őket a sikeres adaptációhoz.
Annak idején a Yolt egy lakossági ügyfeleknek kínált pénzkezelési app volt, ezt tavaly zárta be a bank a vártnál gyengébb teljesítmény miatt. Ezt követően egy B2B open banking szolgáltatót csináltak a Yoltból, amely az európai open banking szektor vezető szereplőivel (Plaid, Bud) szerette volna felvenni a versenyt. A jelek szerint viszont ez sem jött össze:
az anyabank most a kitűzött célok elérhetetlensége miatt a projekt lezárása mellett döntött.
Pedig a lelkesedés adott volt, a Yolt vezérigazgatója tavaly még optimistán nyilatkozott a jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban: „a Yolt Technology Services révén gyorsabban és hatékonyabban járulhatunk hozzá a változáshoz”.
A cél tehát az volt, hogy a Yolt Európa-szerte meghatározóvá váljon open banking aggregátorként, ez a terv most füstbe ment.

„Az ING és leányvállalatai folyamatosan elemzik a tevékenységüket, például, hogy képesek-e elérni a kitűzött növekedési célokat egy meghatározott időn belül. Ebben az esetben ez az elemzés a Yolt brandjének kivezetésével ért véget” – fogalmazott egy közleményben az ING.
Sajnálatos, hogy így ért véget ez a történet, amely annak idején nagy sikerrel indult el. Az indulást követő fél évben elérték a 100 ezer ügyfelet, de alig tíz hónap kellett a 250 ezres mérföldkőhöz is. A felfutás azonban ezt követően lelassult, mostanra pedig a B terv is elvesztette vonzerejét az anyabank megítélése szerint.
(Forrás: AltFi)