Adakozásra ösztönöz az ünnepi szellem

Karácsony közeledtével sokakat átitathat az ünnepi szellem. Az emberek számottevő része decemberben adakozik a legtöbbet, az ünnepek és az év vége közepette. Nézzük meg, hogy a fintech miként tudja segíteni a jótékonysági szervezetek életét.

Számos fintech alkalmazás teszi könnyebbé az adakozást. A Cheerful felkerekíti a felhasználói vásárlásainak végösszegét és az összegyűlt különbözetet képes jótékony szervezetekhez eljuttatni. A Daffy segít adómentesen növelni az ügyfelei adakozásra szánt pénzét. Mindezt vagyonkezelési szolgáltatásokkal éri el, kimondottan jótékonysági fókusszal.

Pár hónapja az ausztrál CommBank is piacra dobott egy különálló applikációt Smart Giving néven. A megoldás szervezeteknek segít digitális, érintésmentes fizetéseket fogadni. A hangsúly tehát nem az adományozókon, hanem a kedvezményezetteken van ezesetben.

A Currensea saját arculatra szabott bankkártyákat kínál jótékonysági szervezeteknek és támogatóiknak. A bankkártyák rendelkeznek a Cheerfulnál is említett kerekítési funckióval. Emellett felhívják a figyelmet egy-egy közösségre, amely potenciálisan fokozott adományozást ösztönözhet.

A kártyamegoldásokat tovább is el lehet vinni. A jótékonysági szervezetek mellett a segítségre szoruló emberek is hasznukat veszik. A Paynetics például menekülteknek is kínál bankkártyákat. A kártyákat az alapvető szükségletekhez kellő vásárlásokra lehet használni, valamint utalásokat is lehet fogadni rájuk.

Végül egy fintech cég nem csak a fő tevékenységével segítheti az adakozást. Számos vállalatnak van jótékonysági programja, az egyik leghitelesebb pedig talán a Sibstar kezdeményezése. Az Alzheimer-kóros embereknek fejlesztett alkalmazás nettó nyereségének 7,5 százalékát az Alzheimer’s Society kapja.

(Forrás: The Fintech Times)

(Címlapkép: Depositphotos)