Pályázatot hirdetett az An Post, Írország állami postavállalata. Digitális transzformációs törekvéseik részeként egy banki szolgáltatót keresnek, amely segíthet nekik kiépíteni saját pénzügyi platformjukat.
A nem pénzügyi vállalatok pénzügyi termékfejlesztése egy meghatározó trend lett az utóbbi években. Ezt követve az An Post is megcélozza a pénzügyi szektort, felvéve a versenyt az inkumbensekkel és a neobankokkal. Szolgáltatásaikkal a lakossági ügyfeleket és a kis- és középvállalatokat célozzák.
A meghatározott szegmensekben a piacvezetők közé tervezik feltornászni magukat. Ez az ambíció nem alaptalan, ugyanis számos tényező segíti a postát. Országos lefedettségük révén kész fizikai postahálózatuk van, amit bankfiókként is használhatnak. Emellett az állami háttér még nagyobb bizalmat biztosít szolgáltatásaik iránt.
A posta által kihirdetett pályázat nyertese egy komplett pénzügyi termékpalettát fog majd szolgáltatni. A szerződésben bankszámla-szolgáltatások, SEPA utalás feldolgozás, back office szolgáltatások, valamint informatikai rendszerek kezelése fog szerepelni – ezeket szállítja majd a nyertes.
Az An Post nem először hallat magáról ebben a hónapban. Március elején jelentették be együttműködésüket az open banking szolgáltatásairól híres Tinkkel. Az együttműködés keretein belül a Tink pénzkezelési megoldásokkal látta el az An Post mobilalkalmazását. A felhasználók számára így könnyebbé válhat a megtakarítás, büdzsézés és pénzügyi tervezés.
Forrás: Finextra
Qayum Dániel