A médiapiacra terjeszkedik az egyik legnagyobb amerikai bank

Szokatlan irányba terjeszkedik JPMorgan Chase lakossági banki üzletága, a Chase. A pénzügyi óriás belép a médiapiacra. Új üzletága, a Chase Media Solutions a bankon belül felgyülemlett ügyféladatokra építkezve támogat vállalati partnereket eladásaik serkentésében.

A Chase bemutatta a Chase Media Solutions-t, új digitális média üzletágát. Célja, hogy lehetőséget biztosítson a vele együttműködő vállalatoknak, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek a bank 80 millió ügyfelével. Ennek keretein belül a Chase ügyfelei személyre szabott ajánlatokat és készpénz-visszatérítést kaphatnak olyan márkáknál, amelyeket kedvelnek, vagy amelyeket most fedeznek fel először.

A Chase Media Solutions egyedi kezdeményezés, mint bank által vezetett médiaplatform, amely ötvözi a kiskereskedelmi médiahálózat elérését a Chase elsődleges pénzügyi adatainak előnyeivel, a bank hitelességével és célzott marketingképességeivel. A platform a Chase kiterjedt fogyasztói és kisvállalati ügyfélkörét kihasználva számos utazási, étkezési és vásárlási lehetőséget kínál, részletes betekintést nyújtva a fogyasztói magatartásba.

Az újításhoz nagyban hozzájárult a Figg nevezetű startup felvásárlása. Még 2022-ben akvirálta a bankkártyához kötött marketingplatformot a JPMorgan Chase.

Bár a bankszektorban kivételes projektbe fogott a Chase, nem az első amerikai vállalat, amely kívülállóként terjeszkedik a médiapiacra. A fintech szektoron belül a MoneyLion neobank 2021-ben felvásárolt egy digitális tartalomgyártó platformot, a Malka Média-t. A United Airlines légitársaság, a Planet Fitness edzőteremlánc, az Uber és a Lyft személyszállító appok már korábban megtették ezt a lépést.

Mit mondanak az érintettek?

Rich Muhlstock, a Chase Media Solutions elnöke kiemelte, hogy a bank átfogó ismeretekkel rendelkezik a fogyasztói költekezésről, ami a vállalkozás mögött álló hajtóerő. Muhlstock megjegyzi, hogy a Chase az első féltől származó adatokhoz való hozzáférése és hűséges ügyfélbázisa megkülönbözteti a hagyományos kiskereskedőktől azáltal, hogy szélesebb körű betekintést nyújt, és lehetővé teszi a marketingtevékenységek nagyobb fokú személyre szabását.

Már meg is szerezte első ügyfeleit a digitális média üzletág. Együttműködésbe kezdett az Air Canada-val, a Solo Stove-val, a Blue Bottle-lel és a Whataburgerrel. A kezdeti kísérletek alapján úgy tűnik gyakorlatban is képes jelentősen fokozni az eladásokat és az ügyfélszerzést. Scott O’Leary, az Air Canada hűség- és termékügyi alelnöke pozitívan számolt be kampányának teljesítményéről. Megjegyezte, hogy a kampány a bevételek növelésével és a Chase kártyatulajdonosok elérésének fokozásával felülmúlta a várakozásokat.

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Címlapkép: Depositphotos)