Tartalomgyártó felületet vásárol fel a MoneyLion

A MoneyLion felvásárolja a tartalomgyártásra szakosodott Malka Mediát, ezzel pedig a legutóbbi olyan ismert fintech céggé válik, amely a pénzügyi és technológia szektoron kívülről akvirál. Az utóbbi időben egyre több bank és neobank válik érdekeltté a digitális média világában, elég csak a Klarna néhány közelmúltban véghezvitt ügyletére gondolni.

A 2012-ben alapított Malka Media a digitális tartalomgyártás számos területét lefedi. Tartalmaikat többek közt live streamek, podcastok, dokumentumfilmek és videók teszik ki. Ezeket felhasználják marketing tevékenységeikben is, mint például kreatív kampányok létrehozásában vagy céges arculatra szabott saját tartalmakban.

Közönségük milliós nagyságrendűre tehető, a MoneyLion pedig ennek a tábornak egy részét szeretné pénzügyi szolgáltatásai felé irányítani. Terveik szerint személyre szabott pénzügyi tartalmakat fognak gyártani a felületen, amelyek edukálni, tájékoztatni és támogatni fogják a felhasználókat pénzügyi döntéseikben, mindezt természetesen termékpalettájukkal összekötve. 

A két cég már négy éve együtt dolgozik, így a MoneyLion kellően informált volt a felvásárlási tárgyalások során. Az ügylet keretein belül a neobank 10 millió dollár készpénzt és 30 millió dollárnyi részvényt ad át a Malka Media tulajdonosainak, akik bizonyos bevételi célok teljesülése esetén további 35 millió dollárnyi részvényhez juthatnak.

Dee Choubey, a MoneyLion vezérigazgatója a következőképp nyilatkozott: „Első kézből láthattuk, hogy a Malka tartalomgyártó képességei piacvezető ügyfélakvizíciót és retenciót tehetnek lehetővé. Pénzügyi szolgáltatásaink és kiterjedt adatbázisunk a képességeikkel kiegészítve tartós előnyökhöz vezethetnek ügyfélbázisunk növelésében, valamint a pénzügyi lehetőségek és ismeretek szélesebb körben való elérhetőségében a keményen dolgozó amerikaiak számára.”

Forrás: Business Wire, Finextra

Qayum Dániel