A Mastercard érintésmentes gazdaságon dolgozik

Ahogy a világgazdaság minden szintje, úgy a kiskereskedelmi egységek is igyekeznek alkalmazkodni a koronavírus során megváltozott vásárlói igényekhez. A Mastercard is felismerte ezeket, ezért az idei év végén bemutatott egy olyan mesterséges intelligenciára építő megoldást, ami lehetővé teszi a személyes interakció nélküli fizetést fizikai üzletekben.

Az Accel Robotics-sal karöltve dolgoznak a Shop Anywhere platformon, hogy meggyorsítsák a vásárlás menetét. Valós idejű készletnyilvántartás és a vásárlók elemzésének segítségével küszöbölik ki a problémás pontokat, aminek az lesz az eredménye hogy felgyorsul a vásárlási sebesség, csökken az üzletben töltött adminisztrációs idő, illetve nincsen várakozás és sorban állás.

A technológiát tesztelők között van a Dunkin Donuts egy étterme, ahol a vásárlók úgy vehetik át a kávéjukat és fánkjukat, hogy nem találkoznak eladókkal.

Emellett a Mastercard a SoundHound és a Rekor Systems cégekkel is együttműködik egy szintén mesterséges intelligenciára építő drive through rendszeren (a drive through rendszerek olyan vásárlást tesznek lehetővé, ahol nem szükséges kiszállni az autóból, ennek hazánkban a legelterjedtebb példája a McDonald’s McDrive kiszolgálása). A megoldás mesterséges intelligenciával támogatott jármű- és hangfelismeréssel váltja ki az élő munkaerőt.

Forrás: finextra

Suppan Márton