A Bitpanda sztori

A Fintech Világa mai adásában Suppan Márton és Érczfalvi András a Bitpanda felemelkedéséről beszélgetnek. Az osztrák központú vállalat annak idején kriptokereskedelmi szolgáltatással kezdte meg történetét, mára azonban teljes körűnek nevezhető neobanki termékpalettával rendelkeznek, amelyben a kriptoszolgáltatásnak azért továbbra is jelentős szerep jut. A Bitpanda augusztus második felében zárta le 263 millió dolláros Series C tőkebevonási körét, melynek értelmében 4,1 milliárd dollárra nőtt a vállalat értéke.

Az adásban elhangzik, hogy a Bitpanda kimagasló felhasználói felületet és élményt kínál klienseinek, vagyis mind UI, mind UX területen kiemelkednek a számos kriptoszolgáltató és neobank sorából. A Bitpanda sikerének kuriózuma, hogy Ausztriáról lévén szó, egy meglehetősen kis piacon kezdték meg működésüket, ahonnan azonban gyorsan ki tudtak törni, mára pedig kiemelkedő eredménynek mondható a fent taglalt értékeltségük.

Sikerük záloga, hogy rendkívül innovatív megközelítést alkalmaznak. Ennek ékes példája egy nemrégiben bejelentett debitkártya megoldásuk, ami mögé 50 különböző eszközosztály rendelhető. Ezek ráadásul sorba is rendezhetők, majd a fizetéskor a megadott sorrendben kerülnek visszaváltásra az egyes eszközosztályokban tartott összegek.

Magabiztosságukat igazolja, hogy a vállalat saját megoldását dobozos formában, API-kon keresztül elérhetővé teszi olyan szolgáltatóknak, akik ezáltal akár a Bitpanda riválisaivá is válhatnak. Nem véletlen, hogy viszonylag kevés neobank nyújt egyben Banking-as-a-service szolgáltatást is, hiszen ez esetben fennáll az esélye, hogy a vállalat létrehozza saját konkurenseit. A tény, hogy mindezt mégis megkísérli a Bitpanda egyértelműen saját sikerükbe vetett hitük töretlenségét jelzi.