70 millió dollár tőkét von be a lakáshitelekkel foglalkozó fintech, a Tomo

A lakáshitelekkel foglalkozó Tomo 70 millió dolláros összeget gyűjtött össze két seed finanszírozási körben, amiket a Ribbit Capital vezetett.

A szintén lakáspiacon működő Zillow korábbi vezetői, Greg Schwartz és Carey Armstrong által alapított Tomo célja az, hogy digitalizálja a lakásvásárlás folyamatát az amerikai piacon. Két külön finanszírozási körben 40 és 30 millió dollárt gyűjtött össze eddig a fintech cég. A befektetők közé tartozik a DST Global, az SVB Capital és az NFX.

Tomo szerint ez az első olyan platform az ingatlanpiacon, amely „kifejezetten a vevőre összpontosít”. A felület pár órán belül előzetes kiértékelést küld, és azt állítja, hogy akár 55%-kal is csökkentheti a vásárlás idejét. 

„A mai lakáspiacon a vásárlás nem egy élvezetes élmény, kompetitív, stresszes és nem egyértelmű”- mondja Schwartz vezérigazgató. “Túl sok ember adja fel a vásárlást a nehézségek miatt.” Hozzáteszi: “A jelenlegi őrült helyzetben a személyességet, az emberséget és azt az izgalmat veszítjük el, ami együtt jár a házvásárlással.”

A Northwest MLS adatai szerint a seattle-i családi házak végső ára átlagosan 7,3%-kal volt magasabb, mint a meghirdetett ár. Texasban az Ingatlankutató Központ becslése szerint a házak medián ára 17,3%-kal nőtt éves szinten. Tomo szerint a közvetítői platformja összekapcsolja a vevőket a legjobb helyi ügynökökkel, akik „ismerik az általuk kiszolgált piacok csínját-bínját”. Ennek érdekében partnerséget alakított ki a Tom Ferry ingatlan tanácsadó és képző céggel is.

Forrás: FintechFutures

Tóth Balázs