141 millió dolláros profit

A Nubank, a latin-amerikai digitális bank, folytatta növekedését és térhódítását: az elmúlt negyedévben 4,5 millió új ügyféllel bővült, így globális ügyfélállománya már 79,1 millióra emelkedett. A vállalat az első negyedévben nyereségről is beszámolt, ami az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel növekedésének és az alacsony kiszolgálási költségeknek köszönhető.

A fintech vállalat első negyedéves bevétele elérte az 1,6 milliárd dollárt, a nyereség pedig 141,8 millió dollár volt. Ez a lenyűgöző teljesítmény részben az egy aktív ügyfélre jutó havi átlagbevétel jelentős növekedésének köszönhető, amely 8,6 dollárra emelkedett. Eközben az aktív ügyfelek kiszolgálásának költsége alacsony, mindössze 0,8 dollár maradt.

David Vélez, a Nubank vezérigazgatója és alapítója kommentálta a vállalat teljesítményét. “Brazíliában a felnőtt lakosság 46 százaléka Nubank-ügyfél, ez a szám mindössze két év alatt megduplázódott” – mondta. “Latin-Amerika egyik leghatékonyabb szereplője vagyunk. Kivételes tőkepozíciónknak, alacsony költségű platformunknak és bőséges likviditásunknak köszönhetően tovább bővítjük termékportfóliónkat és ügyfélkörünket.”

A Nubank terjeszkedése túlmutat Brazília határain. Mexikóban 3,2 millió ügyfelet halmozott fel, ami 52 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Hasonlóképpen elképesztő, 200 százalékos növekedést ért el Kolumbiában, ahol jelenleg 635 000 ügyfelet szolgál ki.

A bank termékkínálata is jelentős növekedést mutat. Jelenleg a Nubank 35 millió aktív hitelkártyával, 56 millió aktív NuAccounttal, 6 millió aktív személyi kölcsönnel, 1 millió aktív biztosítási kötvénnyel és több mint 9 millió aktív NuInvest ügyféllel rendelkezik.

A gyors terjeszkedés ellenére a Nubank erős pénzügyi pozíciót tart fenn, mivel a társaság 2,4 milliárd dollárnyi készpénzzel rendelkezik. Brazíliában a Nubank Basel-indexe – amely egy bank pénzügyi egészségét méri – 18,7 százalékos, ami jelentősen meghaladja a 10,5 százalékos minimumkövetelményt.

A Nubank optimista a jövőbeli további növekedéssel és nyereségességgel kapcsolatban. Azt tervezi, hogy erős készpénzpozícióját kihasználva növelni fogja piaci részesedését a különböző területeken, beleértve a nemrégiben bevezetett fedezeti hiteltermékeit is.

(Forrás: AltFi)