A Citi elindította Facebook Messenger chatbotját

A Citigroup olyan szolgáltatásokat vezetett be, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy bizonyos banki információkat ellenőrizzenek a Facebook Messengeren keresztül. – mondta az amerikai bank-óriás a CNBC-nek.

A Citi Singapore még 2017. szeptemberben jelentette be, hogy elindítja a Citi Botot – a bank új, chatbotját a Facebook Messengeren. Szingapúr az első olyan piac, amely elindítja a chatbotot, amelyet fokozatosan bevezetnek majd be a térségben.

A szolgáltatás a bank azon törekvéseinek részeként valósult meg, hogy elérjék az egyre inkább digitális szemléletű ügyfeleiket, különösen az ázsiai csendes-óceáni térségben. A Citi több mint 16 millió ügyfelet szolgál a régióban. A szolgáltatás, a csevegő számítógépes program, – vagyis a chatbot – csütörtöktől már az ügyfelek rendelkezésére áll Szingapúrban. A Citi szóvivőjétől megtudtuk, hogy a bank tervei szerint, az idei év folyamán Hongkongban és Ausztráliában is kiterjeszti ezt a szolgáltatását, mielőtt fokozatosan bevezeti más térségekben, további olyan piacokon, ahol a Citi már jelen van. A szolgáltatásra regisztrált ügyfelek olyan információkat kaphatnak, – ha üzenetet küldenek a chatbotnak, – mint a számlaegyenlegük és tranzakciós információk.

 

 

 

 

 

 

 

“A mobil és más digitális csatornák gyors adoptálása átalakította azt, ahogyan a Citi ügyfelei bankolnak, kártyákra vagy kölcsönökre szerződnek, fizetik a számláikat vagy használják a bank vagyonkezelési szolgáltatásait” – közölte a bank a CNBC-nek küldött nyilatkozatban. Az új szolgáltatás ügyfélközpontú, egyszerű, releváns és személyre szabott.

Han Kwee Juan, a Citibank Singapore vezérigazgatója elmondta: “Ahhoz, hogy ügyfeleink számára a legjobb bank legyünk, az innováció élvonalában kell tartanunk magunkat, és folyamatosan meg kell találnunk azokat a módokat, amelyek meghaladják a változó elvárásokat. Ahogy ügyfeleink egyre mobilabbá válnak, olyan stratégiát választunk, amely a bankolás jelentőségét, kényelmét tükrözi, integrálva magát a legfontosabb ökoszisztémákba, hogy ott érjük el ügyfeleinket, ahol digitálisan a leginkább aktívak. A Citi Bot folyamatos törekvései közé tartozik, hogy emeljük ügyfeleink számára a digitális élményt, egyszerűvé, gyorssá és örömtelivé téve azt.”

“Örömmel üdvözöljük a Citi Bot-ot a Messengerben” mondta Kahina Van Dyke, a Facebook Financial Services Partnerships Globális Igazgatója. “A bankok, a pénzügyi szolgáltatók és a fintech cégek egyre inkább megtalálják az értéket az ügyfeleik elérésében, ott ahol azok már jelen vannak. A Messengert 1,2 milliárd ember használja minden hónapban.”

Még 2016. áprilisában jelentette be Mark Zuckerberg az akkori F8 konferencián a chatbotok megjelenését a Messengerben. (Szerk.)

Forrás
Rádióadásunk a témában.

Szilágyi Viktória