Üzleti elemzéssel támogathatják a KKV-szektort

A Standard Chartered és az amerikai UpSwot fintech cég kísérleti jelleggel elindított egy projektet Szingapúrban, amelynek célja, hogy segítse a bank kis- és középvállalati (KKV) ügyfeleit.

A felek megoldásának lényege, hogy a Standard Chartered banki ügyfelei számára adatvezérelt elemzéseket és előrejelzési lehetőségeket biztosítson. A digitális platform tehát igyekszik segítséget nyújtani a megalapozott üzletfejlesztésben.

A kísérleti programban résztvevő ügyfeleknek össze kell kapcsolniuk üzleti alkalmazásaikat az UpSwottal. Ezután a fintech cég összesíti adataikat, hogy valós idejű betekintést és elemzést generáljon.

Az UpSwot állítása szerint képes összegyűjteni, integrálni és összeegyeztetni a banki tranzakciókat, valamint a számviteli, e-kereskedelmi, marketing és ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazásokból származó üzleti adatokat.

Ezek segítségével készpénzforgalmi előrejelzéseket, gyakorlatban hasznosítható meglátásokat, jobb hitelminősítést és üzleti értékelési eszközöket kaphatnak az ügyfelek.

A megoldás lényegében egy újabb példája annak, hogy a fintech szektor miként segíti a KKV-kat. Többek közt a finanszírozás és a beruházások területein is nagy az aktivitás.

A két cég nyilatkozata szerint ez az első olyan üzleti elemzési megoldás, amely lehetővé teszi a szingapúri KKV-k számára, hogy a különböző forrásokból származó saját üzleti adataikat könnyen emészthető adatpontokká alakítsák át.

Dmitrij Norenko, az UpSwot vezérigazgatója szerint a kísérleti program segít a kisvállalkozásoknak

„versenyben maradni nagyobb társaikkal szemben, és továbbra is erőteljes növekedést produkál a kihívásokkal teli körülmények között”.

(Forrás: Fintech Futures)

(Címlapkép: Depositphotos)